فرماندار اردکان در نشست با خبرنگاران:

فرماندار اردکان در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان گفت: خبرنگار به معنای واقعی کسی است که زبان گویای مردم باشد و مشکلات، دردها و نارسایی‌های جامعه را به گوش مسئولان برساند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با تبریک پیشاپیش هفته دولت اظهار داشت: خبرنگار باید بداند رسالت مهم و اساسی بر عهده دارد و به قلمش متعهد و در انتشار اخبار امانت‌دار باشد.

 

وی با تبریک روز خبرنگار و بیان این‌که با وجود تعداد زیادی از افراد فعال در حوزه رسانه و مطبوعات در اردکان، موفق به دعوت از افراد فعال و کانال‌های تأثیرگذار دیگر نشده‌ایم؛ اظهار داشت: به‌دلیل دستورالعملی که از استان و کشور ابلاغ شده است؛ مسئولان دولتی فقط حق دارند با رسانه‌های مجوزدار مصاحبه و گفت‌وگو کنند؛ البته این موضوع به معنی عدم تأثیرگذاری یا منع فعالیت دیگر رسانه‌ها در شهرستان نیست.

 

نماینده عالی دولت، ابلاغ این دستورالعمل را در جهت به رسمیت شناختن حق رسانه‌هایی که برای انتشار نشریات و... هزینه می‌کنند یا رسانه‌های مجازی که به‌صورت حرفه‌ای و با پرداخت حق‌الزحمه اداره می‌شوند؛ دانست و گفت: درصورت ثبت رسانه‌ در سامانه‌های وزارت ارشاد، امکان دفاع از حق آن‌ها در صورت بروز برخی مشکلات وجود خواهد داشت.

 

مقیمی با اظهار تأسف از این‌که علی‌رغم تأکید و درخواست دولت در شهرستان مبنی بر ثبت کانال‌ها و سایت‌ها، تنها دو رسانه این اقدام را انجام داده‌اند؛ گفت: حذف دستوری تلگرام از فضای اطلاع‌رسانی دولتی باعث از دست‌رفتن بسیاری از مخاطبان شده است.

 

فرماندار اردکان بیان داشت: استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی مناسب نبوده است و یکی از استدلالات برای حذف تلگرام این بوده که دشمن هم از این فضا برای ضربه‌زدن استفاده می‌کند؛ اما سؤال این‌جاست که اگر دستگاه‌های دولتی مکلف به فعالیت در فضای دیگری شوند؛ آیا دشمن فعالیت در تلگرام را متوقف می‌کند؟!

 

وی ادامه داد: معتقدیم باید در همان زمینی جنگید که دشمن در حال جنگیدن است و تعریف عرصه‌ای دیگر و ترک صحنه نبرد رسانه‌ای، در آینده ما را دچار مشکلات بیش‌تری خواهد کرد.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان این‌که فضای رسانه‌ای اردکان به رشد و تغییر بنیادین نیاز دارد؛ بر لزوم حرفه‌ای‌ترشدن کار رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: خبرنگاران و شهروندخبرنگاران باید به سمت آموزش‌های حرفه‌ای سوق داده شوند.

 

فرماندار اردکان در پایان پبشنهاد داد هرکدام از فعالان رسانه‌ای که طرح و پروپوزالی برای ارتقای وضعیت فعلی خبرنگاری در شهرستان دارند و می‌توانند برنامه‌ای عملیاتی برای تربیت عکاس، خبرنگار، روزنامه‌نگار و... اجرایی کنند؛ ظرف مدت یک‌ماه آن‌را به فرمانداری ارائه کنند.

 

در ادامه هریک از خبرنگاران به بیان مشکلات، راهکارها و نیز سؤالات خود پرداختند و فرماندار اردکان به آن‌ها پاسخ داد.

 

در پایان این نشست، از خبرنگاران با اهدای لوح و شاخه گل تجلیل شد.