برای اولین بار در استان یزد
فرماندار اردکان در آیین «زنگ دیابت و سفره سلامت» که همزمان با روز جهانی دیابت در مدرسه دخترانه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد؛ ترویج فرهنگ سلامت با محوریت پیشگیری و ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید دانست و اظهار امیدواری کرد این موضوع در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این مراسم گفت: شیوع بالای دیابت در استان زنگ خطری است که از سال‌ها پیش به صدا درآمده و بر اساس آخرین آمار میزان شیوع دیابت در افراد بالای ۳۰ سال در استان یزد ۱۸ درصد است.
 
 
فرماندار اردکان با اشاره به این‌که با ترويج شيوه زندگی سالم می‌توان از ابتلا به ديابت پيشگيری كرد؛ افزود: شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان اردکان نقشی کلیدی در تغییر الگوی زندگی جوانان دارند و باید با آموزش‌های پیشگیرانه از سنین پایین در مدارس، جوانان و نوجوانان را از بیماری دیابت، عوارض و راه‌های پشگیری از آن آگاه کنیم.
 
 
وی خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی مردم کلید درمان دیابت است و اگر در این خصوص به دنبال راه‌حل نباشیم؛ عوارض خطرناک این بیماری همه ما را دچار خواهد کرد.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با تشریح عوامل ایجادکننده دیابت، گفت: کم‌تحرکی و روی‌آوردن به فعالیت‌های غیرفیزیکی در بين جوانان و نوجوانان، زنگ خطری برای ابتلا به ديابت است و انجام ورزش منظم و تغییر و اصلاح رژیم غذایی در مردم به‌ویژه جوانان در پیشگیری از ابتلا به دیابت ضروری است.
 
 
فرماندار اردکان افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است و هدف از نواختن «زنگ دیابت و سفره سلامت» در مدارس، پرداختن به حوزه پیشگیری است و همه باید تلاش کنیم که در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی موفق باشیم.
 
 
مقیمی گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید بعد از دهه‌ها، مسئله سلامت مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است و با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این امر به مسئله‌ای اصلی و حیاتی برای کشور تبدیل شد.
 
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که نتایج اجرای این طرح در بخش بهداشت و درمان کشور و مزایای آن برای مردم بر هیچ کس پوشیده نیست؛ گفت: کارهای زیر بنایی و اساسی در سراسر کشور آغاز و به انجام رسید که مردم در تمام نقاط کشور از آن بهره‌مند شدند.
 
 
وی محور توسعه را نیروی انسانی دانست و گفت: منظور از نیروی انسانی در بحث توسعه، نیروی انسانی سالم است و باید برای سلامت مردم هزینه کنیم.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: هر چقدر در زمینه بهداشت و مسئله پیشگیری هزینه کنیم؛ نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش درمان کمتر خواهد شد.
 
 
گفتنی است در این مراسم زنگ دیابت در مدرسه دخترانه امام حسن مجتبی (ع) به صدا درآمد و «سفره سلامت» برپا شد.