چهارمین نشست معاونین فرمانداران شهرستان‌های استان یزد، صبح امروز با حضور حسین اسماعیلی فرماندار اردکان، کامران قربانی مدیرکل اداری و مالی استانداری یزد و معاونین فرمانداران در اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در این گردهمایی یک‌روزه که با هدف تبادل‌نظر و انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف برگزار شد گفت: هم‌دلی و هم‌اندیشی معاونین موجب بهبود نتیجه فعالیت‌های مجموعه دولت در استان خواهد شد. وی افزود: معاونین وظایف و مسئولیت‌های خطیری به عهده دارند که بخش عظیمی از موفقیت‌های فرمانداران مرهون خدمات و همکاری‌های آنان است.

 

فرماندار اردکان سپس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان اردکان، نیروی انسانی و استعدادهای علمی و فرهنگی را از مهم‌ترین سرمایه‌ها برای هر جامعه عنوان کرد و افزود: توجه به این بُعد، از ضروری‌ترین مؤلفه‌ها برای موفقیت مدیران و در نهایت تعالی و پیشرفت است.

 

وی سپس به برگزاری مرحله دوم انتخابات در برخی شهرستان‌های استان و تکرار حماسه حضور مردم اشاره کرد و گفت: بحمدالله انتخابات پرشور و سالمی برگزار شد و نمایندگان مردم برای نهادی حساس، تأثیرگذار و مهم که باید در رأس همه امور باشد؛ انتخاب شدند.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان در ادامه به تشریح دستاوردهای عظیم دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: متأسفانه در استان و شهرستان‌ها نیز با وجود کارهای بزرگی که انجام شده؛ عده‌ای خواسته یا ناخواسته این موفقیت‌ها را نادیده می‌انگارند.

 

اسماعیلی گفت: در برهه‌ای از زمان، عده‌ای انتقاد از دولت را با تندترین تعابیر و عبارات پاسخ می‌دادند و امروز که دولت تدبیر و امید بر سر کار است، گاهی با تمسک به عناوین مقدس هرگونه مطلبی عنوان می‌کنند.

 

وی افزود: هیچ‌کس ادعا نمی‌کند در همه زمینه‌ها بدون مشکل و کاملاً موفق عمل شده است؛ اما گاهی نادیده‌گیری خدمات و دستاوردهای مسئولین در سراسر استان این شائبه را در اذهان ایجاد می‌کند که هدف از طرح برخی موضوعات، تسویه‌حساب‌های سیاسی، شخصی و گروهی است.

 

فرماندار اردکان به نمونه‌ای از این مسائل اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اردکان مورد بررسی و اظهارنظر قرار می‌گیرد؛ مسئله صنایع و آلودگی است. در شرایطی که در دولت تدبیر و امید، مجوز جدیدی برای این صنایع صادر نکرده‌ایم؛ کسانی که خود روزگاری مسبّب و صادرکننده مجوز آن‌ها بوده‌اند؛ امروز عقب نشسته‌اند و بر طبل حمایت از محیط‌زیست می‌کوبند.

 

فرماندار اردکان با تقدیر از خدمات استاندار یزد و سایر مسئولین، به برخی از مشکلات ایجادشده در استان یزد اشاره کرد و افزود: به علت رکود ایجادشده، بعضی از واحدهای صنعتی استان دچار مشکل شده‌اند و رای‌زنی‌ها و هم‌اندیشی‌ها در عالی‌ترین سطح در استان و شهرستان‌ها برای رفع این مشکلات ادامه دارد؛ اما برخی افراد و رسانه‌ها به‌جای این‌که به یاری دولت و مسئولین بیایند؛ برخلاف مصالح ملی عمل می‌کنند.

 

در ادامه این نشست، هر یک از معاونین فرمانداران به اظهارنظر و هم‌فکری در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند. گفتنی است نشست‌های قبلی معاونین فرمانداران به میزبانی شهرستان‌های اشکذر، بهاباد و بافق برگزار شده‌است.