مقیمی در جلسه ستاد اوقات فراغت شهرستان تأکید کرد:
سرپرست فرمانداری اردکان در جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت شهرستان اردکان، ضمن تسلیت ایام ضربت‌خوردن امام علی (ع) گفت: ضربتی که حضرت علی (ع) خورد؛ ضربت تحجر و واپس‌گرایی از سوی کسانی بود که پیشانی‌شان از سجده‌های طولانی پینه کرده بود ولی به‌دلیل عدم بینش و آگاهی، امام زمان خود را مورد حمله قرار دادند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این جلسه با بیان این‌که باید تعریف صحیحی از اوقات فراغت داشته باشیم؛ گفت: اعضای ستاد اوقات فراغت باید به تعریف واحد و مشخصی از این موضوع برسند و از موازی‌کاری در امور پرهیز نمایند.
 
هادی مقیمی افزود: اداره ورزش و جوانان به‌عنوان دبیر ستاد و متولی امر ساماندهی اوقات فراغت، با استفاده از نظرات متخصصان، نیازهای شهری و روستایی شهرستان اردکان را با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی شهرستان بررسی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کند.
 
وی، از کلاس‌های آموزش قرآن و مفاهیم دینی به‌عنوان یکی از برنامه‌های مشترک تمامی دستگاه‌های عضو ستاد نام برد و گفت: در این خصوص علاوه بر پرهیز از موازی‌کاری، لازم است نیازسنجی و جذابیت‌بخشی در آموزش‌ها مورد توجه قرار گرفته و تقویت بنیان‌های اخلاقی و دینی در نسل جوان در دستور کار قرارگیرد. مقیمی افزود: باید ضمن آسیب‌شناسی برنامه‌ها، اشکالات را پذیرفت و در جهت رفع آن‌ها تلاش کرد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان به گسترش رسانه‌ها اعم از مطبوعات، ماهواره‌ها و فضاهای مجازی اشاره و تصریح کرد: امروزه دسترسی عمومی به اطلاعات و اخبار از تحولات دنیا، نیازهای جدیدی را در جامعه و به‌ویژه نسل جوان به‌وجود آورده است. وی با بیان این‌که نمی‌توان این نیازها را نادیده گرفت؛ خواستار شناسایی و برنامه‌ریزی برای پاسخ‌گویی به این نیازها در جوانان شد.
 
سرپرست فرمانداری اردکان در ادامه، برنامه‌های ورزشی را از دیگر محورهای برنامه‌های اوقات فراغت شهرستان برشمرد و گفت: در اردکان شاهد افزایش بیماری‌های متعدد به‌خصوص در زنان هستیم و باید برنامه‌هایی برای سلامت جسمی جامعه به‌ویژه بانوان اردکانی در نظر گرفته شود.
 
وی بر پرهیز از تشخیص‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای در حوزه زنان تأکید کرد و گفت: اسلام، توجه خاصی به زنان دارد و تحول در جامعه نیازمند توجه به بانوان است.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان، با بیان این‌که برنامه‌ها منحصراً نباید در شهرها برگزار شود؛ لزوم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت مردم در روستاها را یادآور شد و افزود: جامعه روستایی نیز مانند شهری نیازمند تحرک و نشاط است.
 
مقیمی به تجربه تشکیل شوراها و روند رو به رشد آن اشاره و خاطرنشان کرد: تجربه موفق شوراها که یکی از اصول قانون اساسی بود نشان داد واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی، ضمن تمرین مردم‌سالاری، موفقیت‌های دوچندانی را نصیب جامعه خواهد کرد. وی در این راستا، خواستار ایجاد و تقویت سمن‌ها در حوزه اوقات فراغت شد و اظهار امیدواری کرد بر اساس نیازهای شهرها و روستاها، فعالیت‌ها به سمن‌های مختلف واگذار شود.
 
در ادامه، هریک از اعضای ستاد به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.