به‌مناسبت هفته دولت؛ گردهمایی تشکل‌های مردم‌نهاد اردکان

به مناسبت هفته دولت مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان اردکان در نشستی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان حضور یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رقیه کرمانیان با تبریک هفته دولت و بیان این‌که تشکل‌های مردمی با ایجاد ارتباط و اعتماد بین مردم دولتمردان، زمینه توسعه و آبادانی بیش‌تر جامعه را فراهم می‌کنند؛ اظهار داشت: این تشکل‌ها از افرادی تشکیل شده‌اند که با دلسوزی، همسو با سیاست‌های نظام فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود: سمن‌ها سازمانی با شخصیت حقوقی مستقلی فعالیت می‌کنند و با عدم وابستگی به دولت، از لحاظ ساختاری، غیرانتفاعی هستند و باید برای درآمدزایی فعالیت‌هایشان همت کنند.

 

معاون فرماندار اردکان با تشریح وضعیت جامعه و دولت، گفت: برای بهبود و ارتقای شرایط جامعه نیاز است تا امکانات و ظرفیت‌های محلی و دولتی شناسایی شده و با همکاری و همیاری مردم مشکلات پیش رو حل و توانمندی‌های ملی و محلی به نمایش گذاشته شود.

 

کرمانیان تصریح کرد: سمن‌ها برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه با گرایش‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و بشردوستانه و در چارچوب قانون پیش‌بینی شده‌اند و انتظار می‌رود فعالانه‌تر در حوزه‌های مختلف ورود کنند.

 

وی در ادامه افزود: باید گزارش کامل و جامعی از فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط تشکل‌ها تهیه و در اختیار عموم قرارگیرد تا مردم و سایر تشکل‌ها نیز از تجربه و فعالیت‌های آن‌ها مطلع و بهره‌مند شوند.

 

گفتنی است در حاشیه برگزاری این نشست مدیران سمن‌ها از نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات خانگی، نمایشگاه عکس و نقاشی هنرمندان اردکان بازدید کردند.