برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اردکان

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست حسین سبزواری فرماندار اردکان، محمدی معاون جوانان اداره کل وزرش و جوانان استان یزد و دیگر اعضای‌ این ستاد در محل سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، فرماندار اردکان در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت ۳۸ نفر از جوانان این شهرستان در دی ماه، که از جوانان این شهر بودند از حضور مدیران در این نشست که نشان از دغدغه مدیران به موضوع جوانان هست تشکر و قدردانی کرد.
حسین سبزواری با عنوان اینکه اولین جلسه ستاد ساماندهی جوانان در شهرستان است که با حضور سه نفر از جوانان منتخب شهرستان تشکیل شده، گفت: مدیران دستگاه‌ها ضمن نشست‌های متعدد با جوانان از آن‌ها خواست: در حوزه‌های مرتبت با جوانان، نخبگان جوان را در جلسات دعوت و از آن‌ها بهره گیرید که این مهم می‌تواند به عنوان یک موتور محرک در توسعه و پیشرفت جامعه نقش آفرینی نماید.

وی افزود: مدیران بایست همواره دغدغه حل مشکلات جوانان را در اولویت کار خود قرار دهند و با برنامه ریزی درست در این زمینه در عمل به این مهم جامه عمل بپوشانند.
در ادامه معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن ابراز خوشحالی از بابت پرداخت تمامی وام‌ها در شهرستان اردکان گفت: باعث خرسندی است که هیچ کسی در صف انتظار وام در شهرستان اردکان نیست و تمام وام‌های درخواستی درحوزه‌های مسکن، اشتغال و فرزندآوری به سرعت پرداخت می‌شود. 
محمدی درخصوص مصوبات این جلسه نیز عنوان کرد: مقرر شد برای اولین بار توسط اداره کار پیگیری کنیم تا اولین مرکز کارآفرینی در شهرستان اردکان افتتاح شود. 
وی همچنین در زمینه مسکن جوانان اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا مشکلی که برای زمین جوانان به ویژه در زمینه مسکن نهضت ملی وجود دارد برطرف شود. طبق آمار، ۲۰۰۰ قطعه زمین کم داریم. انشالله بتوانیم این مسئله را در جلسه ستاد ساماندهی استان مطرح کنیم و اگر لازم است مصوبه استانی بگیریم که این روند تسریع پیدا کند و مشکل مسکن جوانان حل شود.

در این نشست ادارات و بانک‌های مختلف شهرستان به ارائه گزارش از وام‌های اشتغال، مسکن و فرزند آوری پرداختند.