در جلسه ستاد سرشماری سال ۹۵ اردکان مطرح شد
اولین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ شهرستان اردکان با حضور فرماندار اردکان، قائم مقام مدير اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن استان و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان در محل سالن شهید عباسی فرمانداری اردکان تشکیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، قائم مقام مدير اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن استان یزد در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای اجرای سرشماری گفت: هشتمین دوره از سرشماری کشور در حالی انجام می‌شود که مقدمات اجرای آن از سال ۹۲ آغاز شده و بیش از ۷۰۰ رکورد فعالیتی ثبت شده است.
 
محمدحمید فخرالدین با تشریح تفاوت‌های سرشماری سال ۹۵ با دوره‌های پیشین گفت: برای اولین بار، سرشماری در دومرحله اینترنتی و حضوری انجام می‌شود و در آن، کاغذ حذف شده و از تبلت و اینترنت استفاده می‌شود.
 
وی افزود: دقت زیاد و کاهش تعداد سؤالات سرشماری از دیگر تفاوت‌های این دوره از سرشماری در کشور است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ضریب پوشش اینترنت، بتوانیم حداقل ۴۰ درصد از سرشماری را به‌صورت تکمیل فرم‌های اینترنتی انجام دهیم.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان طبق فرمان رئیس جمهور، عملیات گسترده سرشماری که یکی از اقدامات حیاتی برای آینده کشور است؛ با موفقیت و صحت انجام شود.
 
فرماندار اردکان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بحث آمارگیری و سرشماری گفت: نتایج حاصل از این سرشماری، ساختار سنی، جمعیت و نیز اطلاعات حیاتی برای برنامه ششم توسعه کشور را به دست خواهد داد و برنامه‌ریزی برای آینده کشور در زمینه‌های مختلف مسکن، آموزش و... را تسهیل خواهد نمود.
 
هادی مقیمی افزود: بر اساس ابلاغ ریاست محترم جمهور، همه دستگاه‌ها باید با بسیج عمومی در راستای انجام سرشماری سال ۹۵ اقدام کنند و رؤسای ادارات، بخشداران، دهیاران و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی مسئول و مکلف به حسن اجرا و همکاری در این زمینه هستند.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با تأکید بر اهمیت بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات سرشماری، تصریح کرد: همکاری شایسته مردم با مأموران سرشماری، موجب دست‌یابی به آمار صحیح برای آبادانی و عمران کشور خواهد شد.
 
گفتنی است هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، از ۳ تا ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان‌ماه با مراجعه مأموران سرشماری به منازل انجام می‌شود و متقاضیان مشارکت در انجام سرشماری تا ۲۵ شهریور فرصت دارند با مراجعه به سایت yazd.mporg.ir ثبت‌نام کنند.