حسین اسماعیلی، فرماندار اردکان
فرماندار اردکان گفت: برگزاری همایش ملی تعزیه در اردکان، فرصتی مناسب برای جذب توریست مذهبی است.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، جلسه هماهنگی برگزاری اولین همایش ملی تعزیه‌خوانی با حضور بخشدار خرانق و اعضای کمیته برگزاری این همایش در دفتر فرماندار شهرستان اردکان برگزار شد.
 
 
«حسین اسماعیلی» در این جلسه با اشاره به وسعت و پهناوری بخش خرانق، خدمات و فعالیت‌های انجام‌شده در این بخش را قابل تحسین عنوان کرد و افزود: با توجه به وسعت بخش خرانق، علاوه بر رسیدگی به مشکلات این بخش توجه به مسائل فرهنگی این حوزه همیشه مورد توجه بوده است.
 
 
فرماندار اردکان «همایش ملی تعزیه» در بخش خرانق را فرصتی مناسب برای نشان‌دادن ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری در شهرستان اردکان عنوان کرد و افزود: پیشینه تاریخی مراسم تعزیه‌خوانی روستای توت در آخرین روزهای ماه صفر نه‌تنها در بین مردم استان یزد بلکه در سراسر ایران شناخته شده است که می‌توان با برنامه‌ریزی فرصتی مناسب برای جذب توریست مذهبی فراهم نمود.
 
 
«مجتبی خالصی» بخشدار خرانق نیز در این جلسه با اعلام آمادگی روستای توت برای برگزاری این اتفاق فرهنگی مهم در بخش پهناور خرانق، افزود: با توجه به اینکه استان یزد را حسینیه ایران می‌خوانند، شهرستان اردکان را نیز می‌توان با توجه به مراسم خاص آخر دهه ماه صفر در روستای توت در کشور به عنوان گوشه‌ای از این حسینیه بزرگ به ارادتمندان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و علاقه‌مندان به فرهنگ عاشورایی معرفی کرد.
 
 
این مقام مسئول توجه به کیفیت در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای برگزاری همایش ملی تعزیه در اردکان را مهم عنوان کرد و افزود: سعی داریم تا در این همایش با دعوت از گروه‌های برجسته تعزیه‌خوانی کشور و داوران و هنرمندان مطرح این حوزه علاوه بر برگزاری همایش باشکوه و در خور نام اهل بیت (ع) با نظارت خبرگان حاضر در این همایش بخش‌های خرافی و تحریف‌های واردشده در این هنر اصیل را نیز از میان برداریم.
 
 
در این جلسه مقرر گردید تا برنامه‌ریزی‌های نهایی با حضور هیئت‌امنای حسینیه روستای توت و مسئولان برگزاری این همایش ملی در طول هفته آینده برگزار شود.
 
 
گفتنی است اولین همایش ملی تعزیه‌خوانی کشور از 6 تا 11 آذرماه سال‌جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های برجسته تعزیه‌خوان در حسینیه روستای توت برگزار خواهد شد.