هادی مقیمی فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان که صبح روز پنجشنبه در سالن شهید حنیف این فرمانداری برگزار شد؛ گفت: اگر فرهنگ ایثار به معنای درست و حقیقی ترویج شود؛ مورد استقبال آحاد جامعه به‌خصوص نسل جوان قرار خواهد گرفت؛ چراکه فطرت هیچ انسانی با مفاهیمی چون ایثار مغایرت ندارد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این نشست افزود: برخی سوءعملکردها باعث بروز نتایج معکوس در موضوع ایثار و شهادت می‌شود؛ چراکه اگر نهاد یا فردی را در جایگاه مفاهیم ارزشمندی قراردهیم و عملکرد مناسبی از سوی آن نهاد صادر نشود؛ جامعه را نسبت به آن موضوع بدبین می‌کند.
 
فرماندار اردکان با ابراز تأسف از این‌که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز به جایگاه مناسبی در حوزه ترویج ایثار و شهادت نرسیده‌ایم؛ افزود: در طول این سال‌ها بودجه‌های دستگاه‌های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ ایثارگری مشخص است و باید بررسی شود که هر دستگاه تا چه‌اندازه موفق عمل کرده است.
 
وی گفت: تعداد دستگاه‌های فرهنگی نظیر دانشگاه‌ها، مؤسسات تبلیغی، روحانیت و... نسبت به ابتدای انقلاب چندین برابر شده است؛ اما به‌دلیل ضعف در استراتژی و اجرا نتوانسته‌ایم نتیجه مطلوب را به‌دست آوریم.
 
رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اردکان با بیان این‌که ضمن ریشه‌یابی علل ناکامی در این حوزه، نباید همدیگر را متهم کنیم؛ ادامه داد: امام‌خمینی —ره— از صدا و سیما به‌عنوان دانشگاه عمومی یاد کرده است و آن‌گونه که باید و شاید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان استفاده نشده است.
 
هادی مقیمی اظهار داشت: بخش مهمی از جمعیت کشور را نسل جوان تشکیل می‌دهد که شرایط و دوران جنگ را تجربه نکرده است؛ لذا توجه به سلیقه‌های این نسل در تأمین نیازهای فرهنگی ضروری است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان تصریح کرد: شهدا نماد وحدت ملی ما هستند و می‌توانند به‌عنوان نقطه اشتراک همه جریانات برای پیشبرد اهداف انقلاب تلقی شوند؛ اما برخی تنگ‌نظری‌ها و انحصارطلبی‌ها صدمات جبران‌ناپذیری به ما وارد کرده است.
 
وی با اشاره به این‌که تشکیل بانک اطلاعات قوی و مستندسازی از جانبازان و ایثارگران مورد نیاز پژوهشگران است؛ ادامه داد: ایجاد آثار فاخر و ماندگار در قالب هنرهایی نظیر تئاتر، موسیقی، تندیس‌سازی و... می‌تواند تأثیرگذاری دوچندانی در جامعه داشته باشد.
 
در ادامه این جلسه هریک از اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.