بهروز شهابی‌زاد در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان:

فرماندار اردکان گفت:‌ خانواده‌های معتادین نیاز به حمایت همه‌جانبه جامعه دارند، یک فرد معتاد به مواد مخدر بعد از ترک باید مسیر بازگشت به خانواده، شاغل‌شدن، توانمندی و حس مفید بودن را بفهمد تا بهبود کامل یابد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: مقابله با یک فرد معتاد و مبارزه با مواد مخدر به‌تنهایی نمی‌تواند کافی باشد بلکه آموزش و آگاهی در بین خانواده‌ها و تمام اقشار جامعه در این خصوص باید افزایش یابد.

 

وی اضافه کرد: مسئله اعتیاد باید در شهرستان توسط نخبگان و دانشجویان آسیب‌شناسی شود تا بتوان برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی کرد.

 

فرماندار اردکان با بیان اینکه امر مبارزه با مواد مخدر اگر با حضور تمامی ارگان‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت مستقیم مردم انجام گرفت نتیجه‌بخش خواهد بود تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و حضور مشاوران و روان‌شناسان در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری همایش‌ها و گفت‌وگو در بین جوانان و خانواده‌ها می‌تواند منجر به موفقیت‌هایی شود.

 

شهابی‌زاد تأکید کرد: باید خانواده‌ها را با دادن آموزش‌های اولیه و کارساز نسبت به مواد مخدر هوشیار کنیم تا آسیب‌ها و معضلات کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها، مبلغین و روحانیون بیشترین مخاطب را دارند؛ افزود: آن‌ها ظرفیت مناسبی برای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی هستند که در این راه می‌توانند کمک زیادی کنند.