استاندار یزد:
استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران شهرستان اردکان که صبح روز پنج‌شنبه در تالار هنر شهرستان اردکان برگزار شد؛ با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، جابه‌جایی مدیران یکی از سنت‌های حسنه و ضرورتی برای ایجاد تحرک و روحیه جامع‌نگری در مدیران است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، سیدمحمد میرمحمدی جابه‌جایی‌ها در دولت را بر پایه سنجش همه جوانب و مسائل دانست و گفت: آقای اسماعیلی از مدیران موفق بود و ما برای کاهش فشارهای مختلف کاری و نگرانی‌ای که از وضعیت سلامتی وی داشتیم؛ تصمیم گرفتیم از ایشان در مسئولیت دیگری استفاده کنیم.
 
استاندار یزد ضمن تقدیر از زحمات حسین اسماعیلی، شایسته‌سالاری را مهم‌ترین مؤلفه در انتخاب مدیران عنوان کرد و گفت: هادی مقیمی از ایثارگران و دارای ۲۶ سال تجربه در وزارت کشور، مسئولیت در استانداری‌های تهران، اصفهان، یزد و یکی از مدیران خلاق و پرکار استان است و مبنای تصمیم، چیزی جز شایستگی وی برای این مسئولیت نبوده است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با تأکید بر این‌که کاملاً به شرایط استان و شهرستان اردکان آگاه هستیم؛ افزود: ضمن استقبال از نقد و مشاوره‌گیری از صاحب‌نظران، تصمیمات در استان به دور از فضای احساسی و فشارها گرفته می‌شود و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای اندک خواست‌های خود را تحت عنوان «مردم» القا کنند.
 
استاندار یزد ادامه داد: مسیر انتقاد را از ابتدای کار بازگذاشته‌ایم و یکی از شعارهای انقلاب اسلامی، آزادی در بیان نظرات، عقاید و انتقادات بوده است. وی رعایت ادب و اخلاق را از الزامات نقد دانست و گفت: در سایه فضای باز، همه نظرات بیان می‌شود؛ جامعه قضاوت می‌کند و آن‌گاه چهره‌ها به درستی شناخته می‌شوند و تنها در این‌صورت است که جامعه‌ای سالم، آزاد و متحد خواهیم داشت.
 
سیدمحمد میرمحمدی به صنعتی‌شدن اردکان نیز اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید به مقوله محیط‌زیست نگاه ویژه‌ای دارد و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از سود صنعت منتفع شوند و در قبال آلایندگی مسئولیتی نداشته باشند. به عنوان نمونه سه واحد آلاینده را تعطیل کردیم و ۵۰ درصد از آلودگی استان کاهش یافته است. همچنین بخش زیادی از کوره‌های آجرپزی به سوخت پاک گاز مجهز و ملزم به فیلتراسیون شده‌اند.
 
وی با طرح این سؤال که «آیا باید به هر نظری توجه کرد؟» خاطرنشان ساخت: باید نظرات مختلف در همه زمینه‌های محیط‌زیست، صنعت، معدن و... را شنید و مراجع ذی‌صلاح علمی و تخصصی درستی یا نادرستی ادعاها را بررسی کنند.
 
میرمحمدی با تأکید بر لزوم همدلی و هماهنگی در بین مسئولان گفت: هدف همه مسئولان در نظام اسلامی، خدمت به مردم است و این خدمت،‌ در سنگرهای مختلف انجام می‌شود؛ اما باید در همه شئونات، اتحاد متجلی باشد.