فرماندار اردکان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور:

فرماندار اردکان گفت: اگر مسئولان و مدیران اداره‌های مختلف از خود همت نشان دهند و قانون و مقررات را به نفع مردم در راستای اشتغال‌زایی تفسیر کنند، مسلماً هیچ مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان افزود: هر طرحی که اشتغال‌زایی را ایجاد کند ارزیابی کنید؛ اگر رضایت مردم در آن نهفته باشد، انجام دهید.


وی با تأکید بر این‌که طرح‌های اشتغال‌زا نباید متوقف و نشست‌های کارگروه ادامه یابد گفت: هنر مدیریت این است که مشکلات و موانع را رفع کند، زیرا شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که باید تسهیلات ارائه و اشتغال ایجاد شود.


مقیمی اظهار داشت: مدیران شرایط را درک کنند و با کمترین هزینه کار و برنامه‌ریزی کنند.


وی با بیان این‌که در جامعه امروز هر فرد بیکاری بالقوه می‌تواند کانون خطر باشد، افزود: با پرداخت وام و ایجاد اشتغال رسماً کانون خطر خنثی می‌شود. وی تصریح کرد: مدیران با کمترین سخت‌گیری در این وضعیت اقتصادی به کارآفرین‌ها فرصت اشتغال بدهند.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردکان نیز یادآور شد: کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان یزد ۱۳۹ طرح در حوزه فراگیر با ۴۲ میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان در حوزه روستایی مصوب کرده است.


اصغر دشت‌آبادی افزود: جمعاً چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده که از این مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بانک توسعه تعاون، ۲۰۰ میلیون تومان توسط پست‌بانک، چهار میلیارد و ۲۰ میلیون تومان از سوی بانک کشاورزی و ۲۴۰ میلیون تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید بوده است.


هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال‌پذیری، مهارت‌آموزی نیروی کار، حفظ و صیانت از نیروی کار موجود در کشور است.


بیش از ۱۵ درصد از جمعیت شهرستان اردکان روستانشین هستند./ ایرنا