به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد در اردکان، مراسم افتتاحیه اين المپیاد ورزشی در رشته‌ي والیبال با حضور دکتر "حسن کی‌پور" معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، "فرشته احدیانی" مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، جمعی از دانشگاهیان و مسئولان استان و شهرستان اردکان در دانشکده فنی و حرف‌ای شهید بهشتی اردکان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید بهشتی اردکان به عنوان میزبان این رقابت‌ها ضمن خیر مقدم به حاضران، میزبانی اردکان در هشتمین دوره المپیاد کشوری دانشگاه فنی وحرفه ای کشور یک توفیق توصیف کرد.

"هادی سازگاری اردکانی" با اشاره به این که برگزاری مسابقات ورزشی باعث تعامل هرچه بیشتر کارکنان و اساتید مراکز مختلف خواهد شد، ابراز امیدواری كرد كه هر ساله شاهد ارتقاي سطح مسابقات و کاهش کاستی‌های احتمالی در برگزاری این بازی‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده برنامه‌ریزی فرهنگی مناسبی از سوی ستاد برگزاری این المپیاد در اردکان برای شرکت‌کنندگان انجام شود که امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای از سوی مردمان استان یزد برای اساتید و کارکنان ورزشکار دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در این رقابت ها باشیم.

سازگاری در پایان با تشریح برنامه‌های این المپیاد، گفت: شرکت‌کنندگان در روزهاي حضور در اين شهرستان از اماکن دیدنی و بافت تاریخی اردکان و کارگاه‌های سنتی تولید محصولات کنجدی اين شهر نیز بازدید خواهند كرد.

دکتر "حسن کی‌پور" معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز میزبانی دانشکده‌های کاشان و اردکان را در هشتمین دوره از المپیاد ستود و از عوامل برگزاری اين مسابقات قدردانی کرد.

وي بخشی از صحبت‌های خود را به ارتباط صنعت و دانشگاه اختصاص داد و اظهار كرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر و تکنسین است و به بهترین نحو می‌تواند این رسالت را به سرانجام رساند.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: تصور بر این است که در حال حاضر هر دو طرف صنعت و دانشگاه موافق هستند که با یکدیگر تعامل داشته باشند که امیدواریم این مهم هر روز بیش از پیش محقق شود.

کی‌پور وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در اين باره سنگین توصیف و خاطرنشان کرد: علی‌رغم این که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال حاضر کار سنگین دانشگاهی را انجام می‌دهد، اما بودجه آن وابسته به آموزش و پرورش است که این باعث شده تا با برخی از مشکلات مالی مواجه شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به این دانشگاه از سوی دولت و مسئولان ارشد، افزود: در عين حال، همه عوامل این دانشگاه بایستی با تلاش مضاعف راه بلند پیش رو را طی کنند تا شاهد پیشرفت این دانشگاه در مسیر تعلیم و آموزش کشور باشیم.

کی‌پور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این مسیر سخت را جلو ببریم، بایستی با انگیزه و انرژی، وظیفه‌مان را انجام دهیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه به رویداد ورزشی هشتمین المپیاد پرداخت و گفت: همه دانشگاهیان بایستی خود را به ورزش عادت دهند چرا که همه ما نتایج ورزش را به سرعت در زندگی خود مشاهده خواهیم کرد.

این مقام مسئول ضمن تمجید از میزبانی شایسته اردکان در برگزاری افتتاحیه این رقابت‌ها، افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی کار با ارزشی است که آثار خود را در دانشکده‌ها خواهد داشت و امیدواریم شاهد یک میزبانی شایسته از سوی میزبانان این رقابت‌ها در شهرهای اردکان و کاشان باشیم.

قبل از آغاز این مراسم، شركت‌كنندگان در کنار قبور شهدای گمنام دانشکده اردكان حضور یافتند و با نواخته شدن مارش مخصوص و اهدای شاخه گل، از مقام شامخ شهدا تجلیل کردند.

اجرای برنامه سنتی ورزش زورخانه‌ای، پخش کلیپی از آثار تاریخی استان و شهرستان اردکان و تیزر ویژه این رقابت‌ها، از دیگر برنامه‌های این مراسم افتتاحيه بود.

گفتنی است؛ در این مراسم از مسئولان کمیته‌های برگزاری این المپیاد در شهرستان اردکان از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نيز تجلیل شد.