فرماندار اردکان در اختتامیه المپیاد ورزشی
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: المپیاد های ورزشی اشاعه دهنده و گامی موثر در جهت توسعه ورزش های همگانی در کشور است .
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان به نقل از ایرنا فرشته احدیانی روز جمعه در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد ورزشی کارکنان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در اردکان افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها در امر گسترش ورزش‌های همگانی در کشور تأکید داشته‌اند و لازم است به فرموده و عنایات ایشان توجه کرد.
 
وی اضافه کرد: این مسابقات ورزشی علاوه بر ایجاد هم‌دلی و وفاق بیشترین شرکت‌کنندگان موجب تجربه‌اندوزی و انتقال اطلاعات آن‌ها در زمینه‌های آموزشی، علمی، اداری می‌شود.
 
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به شرکت ۶۰۰ نفر در هشتمین المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در رشته فوتسال ۲۴۰ نفر در رده آقایان به میزبانی کاشان و و در بقیه در رشته والیبال در رده آقایان و بانوان در اردکان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
 
احدیانی با اشاره به این‌که در راستای توسعه ورزش در بین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در طول سال چهار مرحله مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف برای کارکنان و اساتید برگزار می‌کنیم اظهار کرد: میزبانی این شهرستان در جهت برگزاری این المپیاد کشوری در حد عالی بود و امیدواریم ادامه پیدا کند.
 
وی از تمام کارکنان، اساتید و دانشجویان خواست که زمانی را در طول روز برای ورزش کردن در نظر بگیرند که پیامد آن چیزی جز شادی، نشاط و سلامت نیست.
 
فرماندار اردکان هم در این مراسم با بیان این‌که مطمئناً در برگزاری این مسابقات کم و کاستی‌هایی وجود داشته است اظهار امیدواری کرد که در سال‌های بعد در برگزاری بهترین برنامه‌ها در جهت توسعه ورزش‌های همگانی و مسابقات تلاش خواهند کرد.
 
حسین اسماعیلی این‌گونه برنامه‌ها را سرآغاز روابط بهتر و صمیمانه بین تمام مردم کشور با یکدیگر دانست و افزود: ملت ایران همواره ثابت کرده است طرفدار گفتگو و صلح است و نمونه آن برگزاری چنین مسابقات درسطح کشور می‌باشد.
 
رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان نیز در این مراسم با بیان اینکه این مسابقات تاکنون در مراکز استان‌ها برگزار می‌شده و اردکان و کاشان نخستین شهرستان‌های کشور است که میزبانی این المپیاد را بر عهده گرفته‌اند اضافه کرد: در این مسابقات ۳۲۰ شرکت‌کننده از ۲۰ استان کشور در رشته والیبال به رقابت پرداختند.
 
هادی سازگاری اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان در دو گروه بانوان و آقایان در این دوره از المپیاد در اردکان به رقابت پرداختند تصریح کرد: ۱۷ تیم از آقایان و ۸ تیم را بانوان تشکیل می‌دادند.
 
در این مراسم از تیم‌های اول تا سوم در بخش بانوان، از استان‌های تهران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و نیز در بخش آقایان از تیم‌های اول تا سوم از استان گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی تقدیر و تجلیل به عمل آمد. همچنین از داوران مجرب این المپیاد و نیز مربیان تیم‌های برتر تجلیل به عمل آمد.
 
آموزشکده فنی و حرفه ای اردکان در مساحتی ۱۸ هکتاری دارای هفت هزار متر کارگاه و ساختمان اداری و آموزشی بوده و پذیرای ۱۷۰۰ دانشجو در نه رشته کاردانی و چهار رشته کارشناسی می باشد. همچنین ۶۰ درصد از دانشجویان این مرکز، بومی استان یزد بوده و ۳۰ درصد از این دانشجویان بومی، ساکن اردکان می‌باشند.