فرماندار اردکان در نشستی به‌مناسبت ۶ مرداد:
رئیس و کارکنان مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شهرستان هم‌زمان با ۶ مرداد با فرماندار اردکان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در این نشست با گرامی‌داشت روز ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای گفت: نیازسنجی آموزش‌ها منطبق با بازار و وضعیت اشتغال شهرستان، یکی از مهم‌ترین فوریت‌های این مرکز در شهرستان اردکان است.
 
فرماندار اردکان اظهار داشت: در سال‌هایی صرفاً به مسئله آموزش تئوری پرداخته شده است اما در مهارت‌آموزی دچار ضعف و خلأ جدی بوده‌ایم و این مسئله جذب نیروهای کار و بهره‌وری در تولید را با مشکل مواجه می‌کند.
 
وی با اشاره به شعار رونق تولید در سال ۹۸، مهارت و اشتغال را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: وظیفه مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در اردکان با توجه به توسعه صنعتی بسیار خطیر و سنگین است.
 
شهابی‌زاد با اشاره به بعد اجتماعی مهارت‌آموزی خاطرنشان کرد: آموزش‏‌های حرفه‌‏ای باعث کاهش فاصله درآمدی افراد در جامعه شده و از این جهت، افراد با هرسطح از سواد می‌توانند کسب درآمد کنند.
 
وی با بیان این‌که جایگاه مهارت‌آموزی باید در نظام آموزشی ما تقویت و برجسته شود؛ اظهار داشت: بخش مهمی از عدم بازدهی یا کاهش بهره‌وری صنایع به‌دلیل عدم وجود آموزش‌های صحیح مهارتی است و مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید ضمن توجیه صنعت‌گران، بتواند نیازهای آنان را پاسخ دهد.
 
در ابتدای این نشست رئیس و کارکنان مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شهرستان اردکان به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مشکلات خود پرداختند.