وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردکان

هم‌زمان با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی و کاروان دولت تدبیر و امید در استان یزد، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان اردکان حضور یافت.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، دکتر قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای سفر به اردکان، با حضور در گلزار شهدای اردکان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، بر سر تربت پاک حضرت آیت‌الله خاتمی (ره) حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس برای رونمایی و بهره‌برداری از سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) برای نخستین بار در کشور، در درمانگاه شماره ۲ اردکان حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

قاضی‌زاده هاشمی ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به مردم اردکان، گفت: پایگاه اصلی تدبیر و امید، استان یزد و به‌ویژه شهرستان اردکان است؛ ولی متأسفانه سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهور محترم به این استان با تأخیر صورت گرفت.

 

وی با ابراز خرسندی از حضور در زادگاه آیت‌الله خاتمی (ره)، ایشان را مجتهدی وارسته دانست و افزود: فرزند ایشان آقای خاتمی رئیس‌جمهور اسبق، از سرمایه‌های ایران است که حضورشان در عرصه سیاسی مغتنم است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که کشور ایران پیشینهٔ بسیار درخشان و ارزشمندی دارد؛ خاطرنشان کرد: جمهوریت نظام، میراث ماندگار و ارزشمند امام راحل (ره) است و لذا، اقتدار باید در اختیار مردم باشد.

 

وی با اشاره به جان‌فشانی‌های مردم این سرزمین برای پاسداشت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: هنگام به نتیجه رسیدن برجام در دولت تدبیر و امید، اشاره کردم که برجام ۲ از برجام مهم‌تر است؛‌ چراکه «وحدت» ابزاری بود که ما را در جنگ تحمیلی به نتیجه رساند و لذا وحدت و همدلی بین مردم باید تقویت شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر این‌که در حوزه بهداشت و درمان، اولویت اصلی و اساسی، «پیش‌گیری» است؛ خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در حوزه بهداشت و درمان، جلوگیری از مرگ‌ومیرها و نیز کاهش هزینه‌های درمانی مردم است.

وی با انتقاد از کسانی که غیرمنصفانه خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان را نادیده می‌گیرند؛ افزود: این سخنان، سیاسی و آلوده به جهل است.

وزیر بهداشت ادامه داد: همت ملی و منطقه‌ای مسئولان در استان یزد بسیار بالا و ستودنی است و مسئولین استان یزد در همهٔ زمینه‌ها باوجود اختلاف‌سلیقه‌ها، اتحادی مثال‌زدنی دارند و به همین واسطه، استان یزد ازنظر پزشک و تعداد تخت‌های بیمارستانی از استان‌های نمونه کشوری است.

 

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: حاکمیت عقلانیت و تدبیر و از بین‌رفتن منیّت و خودخواهی، باعث می‌شود خیلی از اقدامات به نتیجه برسد و مردم از نتایجش بهره‌مند شوند.

 

در ابتدای این مراسم، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصدی وزارت توسط آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، تحولی عظیم در عرصه سلامت مردم به‌وجود آورد که اثراتش را در همه کشور شاهدیم.

 

وی اشاره کرد: دکتر هاشمی از پیش‌کسوتان جهاد سازندگی است و سرمایهٔ معنوی که از جنگ و جهاد کسب کردند در موفقیت ایشان در امر وزارت مؤثر بوده است.

 

حجت‌الاسلام شاکر امام‌جمعه اردکان نیز در پایان جلسه، ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور روحانی و وزیران دولت تدبیر و امید، از وزیر بهداشت به‌عنوان وزیری محبوب، پرکار و پرتلاش یادکرد و خاطرنشان کرد: دکتر قاضی‌زاده هاشمی از افتخارات هیئت دولت هستند.

 

سیداسماعیل شاکر اظهار امیدواری کرد حضور دکتر هاشمی باعث خیرات و برکات در حوزه بهداشت و درمان اردکان شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) در «اردکان» به‌عنوان پایلوت کشوری رونمایی و بهره‌برداری شد.