هادی مقیمی فرماندار شهرستان اردکان در پیامی به مناسبت ۱۴ تیر، نقش خطیر دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را یادآور شد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دهیاران باید به عنوان مدیران روستاها تلاش مضاعفی در اشتغال‌زایی و تقویت بنیه اقتصادی شوراها داشته باشند.

متن پیام فرماندار اردکان بدین شرح است:

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نمادهای بارزی از ارتباط حاکمیت و مردم و تجلی‌گاه مشارکت اجتماعی و تصمیم‌گیری مردم درباره سرنوشت خود است.

چهاردهم تیر که در تقویم ما به نام روز «دهیاری‌ها و شهرداری‌ها» نام گرفته؛ فرصتی است تا با یادآوری نقش خطیر و ارزنده این دو نهاد مهم اجتماعی در رفاه و آبادانی مردم، از تلاش‌های چهارساله شهرداران و دهیاران تقدیر نماییم.

این روز مهم را در شرایطی گرامی می‌داریم که انتخابات پرشور اردی‌بهشت را پشت سر گذاشته‌ایم و دوره چهارم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها رو به پایان و فرصت مناسبی است تا دهیاران و شهرداران گزارشی از خدمات و دستاوردهای خود به مردم ارائه نمایند.

دهياران و شهرداران به‌عنوان مديران روستاها و شهرداری‌ها که امروزه در یک تغییر اساسی و صحیح از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی بدل شده‌اند؛ نقش اساسی در  تقويت خدمات اجتماعی شهرها و توسعه بنيه اقتصادی روستاها، اشتغال‌زايی و كارآفرينی ایفا می‌کنند و این موضوع در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

این‌جانب ضمن تبریک مجدد روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، مراتب تقدیر خود را از زحمات دهیاران و شهرداران اعلام داشته؛ امیدوارم شوراهای پنجم شهرها و روستاها با انتخاب شهرداران و دهیارانی کاردان و لایق، زمینه تداوم خدمت‌رسانی و تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری را فراهم آورند.

هادی مقیمی
فرماندار شهرستان اردکان