فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در نشست کارگروه مطالبات مردمی که صبح روز پنجشنبه سوم مردادماه در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد،گزارشی از روند اجرای پروژه های شهرستان و اقدامات انجام گرفته در خصوص رفع مشکلات و مسائل شهر ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تلاش شده با استفاده حداکثری از بودجه های ملی، پروژه های شهرستان را اجرا و تکمیل نماییم،گفت: در بحث بلوار فدک روستای مبارکه فرمانداری مبلغی بالغ بر60 میلیون و 380 میلیون تومان از بودجه ملی اداره برق کمک گرفته شده است. برای آبرسانی روستای قطرم مبلغ 500 میلیون تومان از سوی فرمانداری و 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز اداره آبفا از محل اعتبار روستای مبارکه آورده است. در بحث ساختمان نیروی انتظامی که 3 پلیس تخصصی آگاهی،اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر را شامل می شود 300 میلیون تومان فرمانداری و یک میلیارد و 100 میلیون تومان مهندسی ناجا هزینه نموده است.

زاده رحمانی تاکید کرد: در سال 98 نیز باید سعی کنیم تا همانند سال گذشته از بودجه های اقتضایی و مالی که در اختیار مدیران کل و وزراء است، استفاده نماییم.

وی در مکاتبه با شورای عالی معادن، پیرامون همراهی اداره کل صمت استان به منظور هماهنگی بیشتر با اداره کل محیط زیست جهت صدور یا تمدید مجوز معادن یا واحد های صنعتی اظهار داشت: این بحث را بصورت مکتوب در 3 بخش معدن چاه گز،بیشه در،کوشک و بافت معدن بیشه در بیان کردیم و پیگیری در این خصوص ادامه دارد.

فرماندار بافق در بحث عوارض آلایندگی معادن با بیان اینکه معدن کوشک جزء معادن سبز نیست،افزود:  ما شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را به عنوان معدن صنعت سبز معرفی نموده ایم.

وی در بحث روشنایی بلوار آیت الله میرغنی زاده که مورد درخواست مردم است،گفت: این بلوار چون خارج از محدوده می باشد،شهرداری نمیتواند ورود کند و طی جلسه ای با نواب مقرر شد یک سوم هزینه را بخشداری و دو سوم آن را شرکت توزیع برق استان متقبل شود تا این موضوع حل شود.

زاده رحمانی در خصوص آخرین وضعیت پروژه گندله سازی سه چاهون،ایجاد خط کنستانتره ،آهن اسفنجی و دیگر طرح های معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق،با توجه به گزارشات ارائه شده و نبود نماینده ای از این شرکت در جلسه،توضیح داد: پروژه گندله سازی پیشرفت ۸۴ درصد دارد و در خصوص ایجاد خط کنستانتره ؛ مقرر شد اول تکلیف خوراک معلوم شود، چرا که خط کنستانتره شرکت زیر ظرفیت کار می کند و شرکت نوظهور اعلام آمادگی کرده است تا  در کنار آنومالی شمالی خط کنستانتره 500 هزار تنی تولید کند.

وی در بحث فولاد با اشاره به برگزاری جلسه ای در هفته گذشته با حضور مسئول هماهنگی شرکت آذران در شهرستان بیان کرد: مقرر شد طی جلسه ای در تهران پیگیر این موضوع شویم و به نظرم بحث فولاد بافق کسری با تلاش و کار در صندوق توسعه ملی  پیش خواهد رفت و روی ریل خواهد افتاد.

این مقام مسئول همچنین در بحث گرانی که مورد تاکید امام جمعه بافق نیز است، با بیان اینکه طی 10 گذشته هر مغازه داری که از برچسب اتیکت بر روی محصول استفاده نمیکرده 6 ماه حبس برای آن در نظر گرفته و ممنوع از کار می شد،عنوان کرد: اما اکنون مبلغ 86 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده که در صورت تکرار مجدد طی چند مرحله نصب پارچه و پلمپ انجام می گیرد و در ابتدای سال نیز همه سوء سابقه فرد پاک خواهد شد.

فرماندار بافق با اعلام این موضوع که  این قوانین بازدارنده نبوده و موجب نارضایتی مردم است،تاکید داشت: باید پیگیری شود تا این موضوع به قانون نظام صنفی قبل بازگردد و بتوان با گران فروشان برخورد جدی کرد.

وی در بحث ایجاد کارخانجات جوار ریلی و ارتقاءکارخانجات تعمیرات لکوموتیو توضیح داد: طی جلسه با مدیر کل راه آهن کشور و  پیرو جلسه ای با حضور ضیایی مهر معاون ناوگان حمل و نقل ریلی که در کارخانجات تعمیرات لکوموتیو حضور داشت، اعلام شد اکنون سطح سازمانی بافق با البرز برابر است و در عمل ارتقاء پیدا کرده است.

زاده رحمانی در خصوص بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیان کرد: این پروژه اکنون در مرحله اجرای نما است و در مهرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و پس از آن به سراغ تامین تجهیزات و تاسیسات خواهیم رفت و این گام بزرگی خواهد بود.

وی همچنین در بحث احداث فرودگاه گفت: صحبت های مختلفی با سه سرمایه گذار صورت گرفت اما با وجود اعلام آمادگی برای کمک در پیش خرید بلیط ها، موفق به جذب سرمایه گذار نشده ایم. خبر: آفتاب بافق