به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ "سید مهدی طلایی مقدم" به همراه معاون و مشاور خود از موسسه خیریه، فرهنگی و مذهبی بیت الرضا بافق بازدید کرد و از نزدیک در جریان ساخت وساز و فعالیتهای این موسسه آگاه شد .

در این بازدید جحت الاسلام سید علی طباطبایی پیرامون برنامه ها و اقدامات انجام شده این موسسه گفت: ساختمان موسسه خیریه فرهنگی و مذهبی بیت الرضا بافق در سه طبقه دارالضیافه ، دارالولایه و دارالرحمه است که قسمت اداری از سال 72 کلنگ زنی شده و هم اکنون با پیشرفت 85 درصد در حوزه خیریه ، مذهبی ، فرهنگی ، مشاوره و پژوهش های دینی و مذهبی در حال فعالیت است.

موسس موسسه خیریه بیت الرضا یکی از مهمترین اقدامات این موسسه را کاروان زیارتی پیاده علی بن موسی الرضا(ع) را عنوان کرد و افزود: در این بیست و یک سالی که از فعالیت موسسه  می گذرد، توانسته ایم هر سال کاروان پیاده زیارت علی بن موسی الرضا (ع) را اعزام کنیم و امسال برای بیست و دومین بار، این برنامه اجرا می شود و شرکت کنندگان، مسیر 1018 کیلومتر بافق تا مشهد را با پای پیاده طی خواهند کرد و از برکات معنوی این سفر معنوی بهره مند می شوند.

طباطبایی در ادامه به بخش های مختلف این موسسه اشاره کرد و گفت: در قسمت دارالضیافه بخشهایی از جمله آشپزخانه ، سرخانه و سالن پذیرایی است که سالن این طبقه با معماری و گچ بریهای ویژه از جلوه خاصی برخوردار است که با راه اندازی آشپزخانه روزانه می تواند قریب به پنچ هزار پرس غذا آماده کرده و جواب گوی همشهریان باشد.

وی افزود : طبقه همکف به دارالولایه معرف بوده و اکثر برنامه های مذهبی و دینی در این سالن برگزار می شود که با طراحی و معماری ویژه ای بر گرفته از چندین مسجد و اماکن مذهبی ایران می باشد.

مدیر موسسه خیریه بیت الرضا آخرین طبقه این موسسه را دارالرحمه نام برد و گفت : در این طبقه بیشتر فعالیت های اداری موسسه شامل : مشاوره ، موزه فرهنگی ، کتابخانه ، دفتر رسیدگی به مشکلات اعضا ، نقارخانه ، سمعی و بصری ، بایگانی ، واحد حلقه های صالحین ، روابط عموی ، امور خیریه ، پایگاه موقامت ، سویتهای استراحت و اتاق کنفرانس می باشد.

طباطبایی در ادامه واحد باقيات الصالحات را یکی از اهداف موسسه کمک به نیازمندان و امداد به مستمندان عنوان کرد و گفت: واحد باقیات الصالحات فعالیت خود را از همان اوایل تشکیل موسسه ، آغاز کرد، این واحد تمام تلاش خود را در زمینه تهیه جهیزیه ، کمک هزینه تحصیلی ، تعمیر مسکن ، تهیه وسایل ضروری زندگی ، هزینه دارو و ... نموده است.در حال حاضر تعدادی از پرونده های غیر قابل بازتوان و بازتوان سازمان بهزیستی شهرستان بافق به این موسسه واگذار گردیده است و این موسسه آماده دریافت کمکهای مردمی جهت کمک به نیازمندان می باشد.

فرماندار بافق در این بازدید مدیریت و اجرای کار فرهنگی اعتقادی برای مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان را لازم دانست و گفت: وجود این موسسه فرهنگی ، مذهبی و خیریه، منشا خیرات زیاد برای شهرستان بافق است.

سید مهدی طلایی مقدم از تلاش های دست اندر کاران این موسسه، خصوصا حجت‌الاسلام طباطبایی تشکر کرد و پیاده روی زائران در این مسیر های طولانی و سخت را نشانه ی محبت و عشق جوانان به امامان معصومین دانست.