زاده رحمانی در نشست خبری گفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ فرماندار بافق امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان در خصوص بهبودی پایانه مسافربری یزد – بافق واقع در میدان امام علی (ع) بیان کرد: شهرداری یزد پیگیر بود تا پایانه مسافربری شهرهای نزدیک یزد را به پایانه اصلی خارج از شهر منتقل کند که فرمانداری بافق با آن مخالفت نمود و خواهان ایجاد در میدان امام علی (ع) شد. اما در بحث ورود اتوبوس های واحد حمل و نقل باید پذیرفت که این امر تنها با ورود اتوبوس های مسافربری به صرفه نخواهد بود اما برای ساماندهی آن از طریق شهرداری یزد پیگیری خواهیم کرد.

وی در بحث طرح فاضلاب شهری با تاکید بر اتمام عملیات حفاری در معابر اصلی و کوچه ها،گفت: فاضلاب شهری بافق به دو قسمت الف و ب تقسیم شده که پیمانکار گذشته با مشکلات فنی و حقوقی مواجه شد اما حدود یکماه است پیمانکار جدید تعیین تکلیف و بر شتاب کار افزوده شده و تاکید کردیم در معابر اصلی شهر و کوچه ها حداکثر تا ۱۵اسفند و اواسط فروردین عملیات حفاری پایان یابد.

زاده رحمانی در بحث سالن های ورزشی و مشکلات آن با بیان اینکه بخاطر مشکلات اعتباری هنوز نتوانسته ایم سالن ایده آلی ایجاد کنیم،افزود: اما همیشه یک گام جلوتر بوده ایم و امسال بحث کف پوش سالن ها،سرمایش و گرمایش،آماده سازی میدان چمن،اخذ کد ملی برای مجموعه ورزشی آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام گرفت و با پیگیری های رئیس اداره ورزش و جوانان هر ماه بهتر از ماه قبل است و به سمت افزایش سرانه فضای سبز ورزشی می رویم.

وی بافق را یکی از قطب های ورزشی در استان معرفی کرد و اظهار کرد: بخشی از این به استعداد نوجوانان و جوانان بر می گردد و بخشی دیگر به حمایت مسئولین و باشگاه های ورزشی، برای تخصیص زمین و اخذ مجوز کمک کرده ایم و اداره ورزش جوانان نیز پیگیری های خوبی داشته است.کاستی ها را رد نمی کنیم اما در بحث ورزش کمک های بسیاری شده است .

فرماندار بافق ادامه داد: در بحث ورزش چمن مصنوعی طی تفاهم با اداره کل ورزش و جوانان استان زیر سازی در شهر و شهرستان انجام گرفته که روستای باقرآباد، گزستان،شیطور،مبارکه نمونه آن است.

وی در خصوص احداث ساختمان جدید اداره تعاون روستایی توضیح داد: تفاهم نامه ای با مدیر تعاون روستایی استان امضا شد و حدود ۱۰۰میلیون تومان برآورد شد که 50 میلیون تومان از سوی فرمانداری اختصاص و انجام شد و 30 میلیون از 50 میلیون توسط اداره تعاون روستایی استان داده شده و پیشرفت آن بیش از ۷۰ درصداست.

زاده رحمانی در خصوص زمین چمن ورزشگاه تختی گفت: آخرین لایه زیر سازی آن انجام شده است و چمن تهیه و نصب می شود.

وی در بحث شروع بکار دانشکده فنی حرفه ای از 7 مهر 98 عنوان کرد: از همان تاریخ سیستم حقوق و دستمز آنان وصل دانشگاه فنی و حرفه ای استان شده و دو رشته تکنیسین گازرسانی و تکنسین برق صنعتی تایید و وارد بافق می شود.

فرماندار بافق در بخش دیگر سخنان خود با بیان تجهیز کارگاه نیروگاه خورشیدی در پست مبارکه افزود: کارشناسان مجتمع غدیر طی بازدید از شهرستان بافق و روستای کوشک وقتی فقدان ریزگردها و پایین بودن دمای کوشک را مشاهده کردند، مجتمع نیروگاه غدیر را در این روستا احداث کردند.

وی در خصوص حل مشکلات آب و برق زمین های مسکونی پردیس در مبارکه گفت: بیش از 2 دهه قبل هیئت امور اراضی استان این را به شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی واگذار نموده، حدود یکسال فرصت داشته تا کارهای زیرسازی انجام و تحویل داده شود که این کار انجام نگرفت و کم کم از حوزه امور اراضی به حوزه راه و شهرسازی واگذار شد، اداره کل راه و شهرسازی مخالف این امر بود و پیگیری بسیاری انجام گرفت که برای حل آن پیشنهاد الحاق به مبارکه داده شد که مصوب و تایید به دستگاه ها شد تا مشکل آب و برق آن حل شود.

زاده رحمانی در خصوص مشترک بودن رئیس بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیان کرد: ما شبکه بهداشت و درمان داریم که بهداشت برای مرکز جامع سلامت شهر و روستایی و درمان همان بیمارستان است. بیمارستان به نوعی زیر مجموعه مدیر شبکه بهداشت و درمان است و پیگیر هستیم بعد از انتخابات رئیس بیمارستان منصوب شود و در این مورد بیشتر به تخصص فرد توجه می شود تا بومی بودن، چرا که متخصصین بومی مسئولیت ریاست را نپذیرفتند.

وی درباره چارت ادارات که ناقص است با بیان اینکه این مشکل تنها مربوط به شهر بافق نیست،اظهار داشت: چارت فرمانداری را خالی کرده ایم و به لیست فرمانداری ها و بخشداری هایی که مجوز استخدام به آن داده اند اضافه شده،در آیندهای  نزدیک طی آگهی اسم فرمانداری بافق و تعداد نیروی کارشناسی در نظر گرفته شده است که با شرکت افراد در آزمون جذب خواهند شد.

فرماندار بافق در بحث افزایش قیمت و مشکل مسکن جوانان گفت: زمین در بازار آزاد است و برای افزایش عرضه پیگیر هستیم تا اراضی دولتی در حاشیه شهر به محدوده شهر افزوده شود. در طرح اقدام ملی مسکن سهمیه جوانان از 100 به 220 در مرحله اول افزایش یافته است.

وی در آستانه سال جدید و تهیه بلیط قطار و افزایش سهمیه آن عنوان کرد: در سال گذشته پیگیری کردیم و سهمیه بلیط افزایش یافت و اکنون نیز پیگیری برای ایام عید نوروز را آغاز می کنیم تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و سهمیه افزایش یابد.

زاده رحمانی در خصوص افزایش ساعت کار کتابخانه ها بیان کرد: طی صحبت با رئیس کتابخانه های عمومی بافق این موضوع را پیگیری می کنم.

منبع: آفتاب بافق