به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ در نشست مشترك فرماندار با جمعي از مديران و اساتيد دانشگاه يزد و بافق در خصوص برگزاري دومين كنفرانس ملي فناوري هاي معدنكاري ايران بحث و تبادل نظر شد.

فرماندار بافق در اين نشست رقابت پذيري با ساير كشورهاي دنيا در مباحث معدن و فناوري معدنكاري را يادآور شد و گفت: عمده مشكل كشور در معادن استفاده از ماشين آلان نسل اول و دوم است و اين در حالي است كه ساير كشورهاي معدني دنيا از ماشين آلات نسل چهارم استفاده مي كنند.

سيد مهدي طلايي مقدم افزود : استفاده از ماشين آلان نسل چهارم و تكنولوژي هاي بروز دنيا در مبحث معدنكاري ، كاهش آلايندگي هاي زيست محيطي و قيمت نهايي محصول را به دنبال دارد.

وي برگزاري چنين همايش ها و كنفرانس ها را منوط به هفكري و برنامه ريزي چندين ماهه دانست و اظهار داشت : هدف از برگزاري ارائه برنامه هاي كاربردي و استفاده بهينه باشد تا اعلام آمار و ارقام و در نهايت پس از اتمام همايش به دنبال نتيجه باشيم تا به هدف و جواب خود برسيم.

طلايي مقدم در ادامه به برگزاري همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در بافق اشاره كرد و گفت: اين همايش حول چهار محور صنايع معدني ، صنعت ريلي ، كشاورزي ، دامپروري و شيلات و صنعت گردشگري برگزار خواهد شد كه هدف از اين همايش جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در محورهاي مذكور براي رشد و توسعه شهرستان بافق مي باشد.

دبير دومين كنفرانس ملي فناوري هاي معدنكاري ايران در خصوص برگزاري اين همايش گفت : امروزه 65 درصد از تكنولوژي هايي كه در معادن بكار برده مي شود در كشور قابل ساخت است.

عليرضا ياراحمدي با اشاره به اينكه قابليت ساخت تجهيزات معدنكاري و كارخانجات جوار معدني در شهرك هاي صنعتي كشور وجود دارد خاطر نشان كرد : شهرستان بافق به لحاظ داشتن پتانسيل هاي بالا مي تواند اين اطمينان را به مشتريان بدهد كه در شهرستان بافق مي توانيم قطعات مورد نياز آنان را بسازيم.

وي اهداف اين كنفرانس را شناسايي و معرفي فناوري هاي نوين معدنكاري ، زمينه سازي ايجاد منطقه ويژه فناوري هاي معدنكاري و انتقال توسعه تكنولوژي ماشين آلات معدني عنوان كرد و گفت : به همت دانشگاه يزد و با همكاري شركت سنگ آهن مركزي دومين كنفرانس ملي فناوري هاي معدنكاري 30 دي ماه تا دوم بهمن ماه سال جاري در بافق برگزار خواهد شد.

در ادامه ساير اعضاي حاضر در جلسه به منظور هر چه بهتر برگزار شدن اين كنفرانس به بيان نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.