به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان یزد در حاشیه نشستی با فرماندار، رئیس جمعیت هلال احمر بافق و مسئولان این شهرستان ، ضمن معرفی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق به عنوان رئیس برتر هلال احمر در استان یزد اظهار داشت: در برنامه ارزیابی شعب هلال احمر، رئیس هلال احمر شهرستان بافق به عنوان رئیس شعبه برتر از مجموع ۱۰ شعبه در استان یزد انتخاب شد.

پایگاه امداد جاده‌ای که در بافق در حال احداث است، برای تکمیل و بهره‌برداری به ۱۵۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

حمید پارسائیان  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌‌های امداد و نجات جاده‌ای در استان یزد بیان کرد: پایگاه امداد جاده‌ای که با همکاری ستاد مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان بافق با پیشرفت ۹۷ درصدی در حال اجراست، به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون برای اتمام نیاز دارد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های لازم، خودروی نجات و آمبولانس این پایگاه تامین شده و تا پایان اردیبهشت آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی همچنین از بهره‌برداری سالن چند منظوره هلال احمر بافق تا پایان شهریور ماه خبر داد و بیان داشت: این سالن نیز پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و اعتبار لازم برای احداث و تکمیل آن نیز تامین شده و با پایان این پروژه و بهره‌برداری از آن، می‌توان در زمینه‌های ورزشی از آن استفاده کرد و در مواقع بروز حادثه نیز جنبه پشتیبانی و امداد خواهد داشت.

پارساییان با اشاره به اخذ مجوز برای ساخت داروخانه هلال احمر و پوشش امداد جاده‌ای جاده سیریز در راه مواصلاتی بافق به کرمان اظهار داشت: تدبیر امداد و نجات در جمعیت هلال احمر با شعار هر خانواده یک امدادگر است که با تلاش همکاران در این شعب عملی خواهد شد.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی در مورد امداد و نجات، کمک‌های اولیه و جست‌وجو در آوار در شهرستان بافق به خوبی برگزار شده است که با مدیریت ستاد بحران و فرماندار و مسئولان این شهرستان گسترش خواهد یافت تا اغلب مردم در صورت بروز حادثه از حداقل آموزش‌های کمک‌های اولیه برخوردار باشند.