به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ آئین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ، امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین و شخصیتهای اداری و نظامی استان و شهرستان در محل کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد .

"سردار علی‌اکبر فتوحی" در این با اشاره به جان فشانی شهدا در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهیدان بر نفس خود غلبه کردند و از قالب مادی بیرون آمدند تا به فضای بی‌نهایت الهی رسیدند.

وی سپاه را سازمانی چند بعدی و چند منظوره عنوان کرد و افزود: انعطاف پذیری این سازمان باعث شده که در برابر تهدیدهای نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند به صورت آماده و تعیین کننده، هدفمند، دقیق و با برنامه عمل کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: فرماندهان سپاه در هر موقعیت به تکلیف عمل می‌کنند تا در حرکت خود به اهداف و آرمان‌های بلند و کمیت‌های بزرگ برسند ، سپاه یک سازمان تکلیف گراست نه نتیجه گرا ، نتیجه اصلی کار سپاه عمل به تکلیف است .

سردار فتوحی، هدف دشمن را ایجاد فضای ناآرام اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: دشمن نا‌آرام کردن اجتماع و تهدیدهای نرم برای برخورد با انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: با آگاهی و شناخت تهدیدها، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس جنگ سخت دشمن با شکست روبه‌رو شد، در جنگ نرم نیز با شکست روبه‌رو خواهد و از این جنگ نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

امام جمعه شهرستان بافق نیز در این مراسم با اشاره به حساسیت عملکرد در مورد دو ارگان بسیج و بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: مسئولان برای انجام وظیفه نباید خانواده‌های شهدا را رها کنند.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی، ارتباط تنگاتنگ مسئولان و هماهنگی و همدلی و سرکشی آنها از خانواده‌های شهدا را گامی موثر در موفقیت در شهر عنوان کرد.

وی پیروی از شهدا و ولایت را رمز جهانی شدن انقلاب اسلامی دانست و گفت: به برکت خون شهدا و خانواده‌های معظم شهدا می‌توان اعتماد سازی در بین نسل جوان و نوجوان ایجاد کرد.

امام جمعه شهرستان بافق بیان کرد: هر چه برای امت خداجو و مومن در انقلاب اسلامی کار شود، کم است و مسئولان در این راستا نباید کوتاهی کنند.

تجلیل از مروجان فرهنگ غدیر و ارائه گزارش عملکرد هفت ساله سرهنگ بمانعلی باقیان در مورد پروژه‌های عمرانی، سازندگی، برنامه‌های اردویی و گردشگری، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج، مجمع عالی بسیج و تشکیل شورای بسیج اقشار، برنامه‌های تبلیغاتی ایام‌الله و مراسم‌های مختلف ملی و مذهبی، ارتقا آمادگی دفاعی و تاکتیک رزمی، اشراف اطلاعاتی در سطح شهرستان در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همچنین راه‌اندازی فضای مجازی و ...  از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.