به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ شوراي حفاظت از منابع آب بافق با حضور مشاور مديرعامل  شركت آب منطقه اي استان يزد و دبير شوراي حفاظت از منابع آب ، معاون فرماندار بافق و جمعي از اعضاي اين شورا در محل فرمانداري تشكيل جلسه داد.

مشاور مدير عامل شركت آب منطقه اي استان يزد در اين نشست گفت: منابع آبی به عنوان مهم ترین عامل توسعه پایدار تلقی می شوند و با صیانت از این منابع ارزشمند باید با نگاه منطقی مشکلات را حل کنیم.

سيد علي سادات اخوي در ادامه افزود: با توجه به خشکسالی پي در پي سالهای اخیر و میزان بارش، زنگ خطر بي آبی در استان يزد به صدا درآمده و برای مقابله با بحران کم آبی باید برنامه ریزی منطقی و اصولی صورت گیرد.

وي تصریح کرد: بايد مسئولان امر نسبت به آگاه سازی مردم و كشاورزان در استفاده بهینه از منابع آبی و سفره هاي اب زير زميني و ذخیره سازی این مایع حیاتی برای نسل های آینده اقدام پيشگيرانه لازم را سر لوحه كار خويش قرار دهند.

سادات اخوي همچنين بر لزوم تعامل دستگاه هاي ذيربط در شهرستان در جهت برنامه ريزي در كاهش برداشت آب سفره هاي زيرزميني تاكيد كرد.

معاون فرماندار بافق نيز در ادامه اين نشست، ترویج فرهنگ صرفه جویی، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی اعلام کرد.

محمد علي طالعي، در ادامه افزود : بايد با برنامه ريزي و فراهم كردن زيرساختهاي مورد نياز در بخش كشاورزي از مصرف بي رويه آب در اين بخش جلوگيري شود.

وي همچنين نصب كنتور هاي هوشمند در چاه هاي آب را يكي از ضرورت هاي صرفه جويي در مصرف آب در بخش كشاورزي عنوان كرد و بر لزوم پيگيري دستگاه هاي ذيربط در جهت نصب اين كنتور ها در چاه هاي آب شهرستان تاكيد كرد.

گفتني است در ادامه اين نشست اعضا ضمن ارائه گزارش عملكرد و فعاليت خود ، به بيان راهكار هاي مقابله با بحران كم آبي و صرفه جويي در اين بخش پرداختند.