فرماندار بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ نشست خبری فرماندار با اصحاب رسانه شهرستان بافق شامگاه دوشنبه 14 بهمن ماه،  به مناسبت دهه مبارک فجر در محل فرمانداری بافق برگزار و محمد زاده رحمانی به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل و مشکلات شهر و پیگیری مسئولین پاسخ داد.

زاده رحمانی در بحث اداراتی که از فضای سبز خوبی برخوردار نیستند،گفت: این موضوع را به معاون عمرانی فرمانداری انتقال داده تا پیگیر آن باشد.

وی در خصوص خطوط مرزی شهرستان بافق با بیان اینکه پرونده خطوط مرزی در دفتر تقسیمات وزارت کشور باز است،افزود: به غیر از انتزاع 35 نقطه از بهاباد و الحاق به بافق که قطعی شده،هیچ موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده است و ابهامات و اعتراضات رسیدگی می شود.

فرماندار بافق در بحث پارک علم و فناوری در بافق و توقف فعالیت آن توضیح داد:  پارک علم و فناوری ویژه استان است و در شهرستان ها به نام مرکز رشد است که چند سالی در بافق فعالیت داشت و شرکتی که آن را به مرحله توانمند سازی برساند وجود نداشت. اما رئیس وقت دانشگاه آزاد اعلام آمادگی بر این موضوع کردند که طی برگزاری جلسه ای با رئیس پارک علم و فناوری یزد،تجهیزات به دانشگاه آزاد منتقل و متولی انجام این امر شدند.

وی در خصوص لغو تخصیص ۱۵درصد از سهام سنگ آهن به بافق گفت: در اقدامی با حضور مسئولان شهر در جلسه هیئت داوری، کارشناسان حقوقی صندوق بازنشستگی فولاد از این موضوع دفاع کردند و رأی به نفع صندوق صادر شد اما به نظر حقوق دانان امکان هبه یا بخشش وجود ندارد ولی پیگیری ها ادامه دارد.

زاده رحمانی پیرامون سفر حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بافق و بیان مشکلات و ظرفیت های شهرستان اظهار کرد: پیش از تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان طی جلسه ای در دفتر فرمانداری با حضور امام جمعه بافق فرصت ها و ظرفیت های بافق و نیز چالش ها و مشکلات در 3 صفحه مکتوب بیان شد که به اختلافات مرزی و کمبود خوراک معادن و آنومالی ها بصورت مبسوط پرداخته و به سمع و نظر ایشان رساندیم.

وی در بحث روکش آسفالت جاده بافق – کوشک با بیان اینکه در اعتبارات سال 99 تعریف شده است،گفت: قسمتی از مسیر تا سه راهی سه چاهون در دستور کار شرکت سنگ آهن برای احداث باند دوم جاده بافق- بهاباد است و قسمتی که مربوط به روکش آسفالت است در اعتبارات سال 99 تعریف شده است و چون روکش آسفالت باند قدیم بافق به یزد امسال در دستور کار امسال بوده این امر در سال آینده انجام می گیرد.

فرماندار بافق در بخش دیگر این جلسه پیرامون انتخابات در بافق و تعداد شعب و نامزدها عنوان کرد: تعداد شعب اخذ رأی شهرستان ۳۸شعبه است که ۲۵ شعبه شهری ثابت، ۲شعبه روستایی ثابت و ۱۱شعبه سیار که مجموع 38 شعبه است. در خصوص تعداد نامزدها باید منتظر اعلام نتیجه نهایی شورای نگهبان بود که یکروز قبل از تبلیغات آزاد لیست افرادی که اجازه دارند در شهرستان ها ستاد دایر و کار تبلیغاتی خود را آغاز کنند، اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در بحث مرکز آموزش ناجا با بیان اینکه تامین اعتبار لازم برای ساخت مرکز انجام شده ،افزود: طی آگهی فرمانده انتظامی شهرستان در حال تامین فرآیند پیمانکار است و در فاز اول ۷۰۰میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

زاده رحمانی در بحث ایجاد عابر بانک مخصوص نابینایان گفت: فرمانداری اعلام آمادگی کرده هر بانکی که بخواهد اتوبانک (عابر بانک مخصوص نابینایان) دایر کند، بودجه  آن را تامین خواهیم کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار در خصوص فعالیت پلیس فتا در بحث مدیریت فضای مجازی با توجه به پیش رو بودن انتخابات،اظهار کرد:  پلیس فتا در کل کشور فعال است و در خصوص مدیریت فضای مجازی ساختار اصلی آن وزارت ارتباطات است و نظارت بر سایت ها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما پیگیری جرائم مربوط به فضای مجازی به عهده پلیس فتا و مقامات قضایی است.

فرماندار بافق در بحث احداث پل رودخانه شور تا زیر عبور رفتن آن،گفت:  پیمانکار آن از پیمانکار بزرگراه یزد بافق جدا بود. طی برآوردی که در بحث های شمع کوبی انجام شد در باور نبود که کار باید فراتر از عمق 20 متری  انجام شود، در مرحله ناظر و مشاور سختگیری های قابل توجهی بود که در سال گذشته با کمبود نقدینگی برخورد و پروژه موقت تعطیل شد اما با پیگیری مجدد تامین اعتبار شد و بتن ریزی آن صورت گرفت که با انجام آسفالت توسط پیمانکار یزد – بافق زیر عبور رفت.

وی در خصوص پرداخت عوارض معادن بیان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در بحث مسئولیت اجتماعی و پرداخت عوارض بسیار خوب عمل کرده است، مجتمع فلات مرکزی نیز معوقاتی داشته که در حال پرداخت است. بعضی از معادن کوچک اشتغال آنها برای ما کفایت می کند و 2 درصد عوارض نسبت به اشتغال ایجاد شده ناچیز است منتهی در بیشه در تخریب محیط زیست و عرصه های زیست محیطی و چشم انداز مهم بود نه عوارض و پیگیر آن برای تعطیلی این معدن هستیم.

زاده رحمانی در بحث تامین خوراک برای شرکت سنگ آهن بیان کرد: باید دید نسبت به 4 سال گذشته چه داشته هایی به سنگ آهن اضافه شده است 50 درصد دی 19 ،،معدن میشدوان و آنومالی شمالی اضافه شده است. معدن چاه گز نیز تا مرحله واگذری به صندوق بازنشستگی فولاد پیش رفته است اما تاکنون به هیچ شرکتی واگذار نشده و برنامه ای برای واگذاری آن نیست.

وی پیرامون توقف فعالیت کافه کتاب پژواک گفت: همیشه حامی کافه کتاب پژواک بوده ام و به عنوان یک محفل فرهنگی نیاز برای شهر است و چه خوب است چنین پاتوق هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی یا زمینه های دیگر فرهنگی برپا باشد.

فرماندار بافق تصریح کرد: ارجمند رییس اداره فرهنگ و ارشاد دستوری مبنی بر تعطیلی این کافه نداده است و تنها نامه ای به دانشگاه آزاد مبنی به نبود مجوز برای فعالیت کافه کتاب پژواک ارسال نموده است و موسسین کافه کتاب پژواک پیگیر این موضوع هستند.

منبع: آفتاب بافق/