به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهراء(س) ؛مدیر حوزه "مریم دست افشان" در خصوص اختتامیه هفتمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مراسم با حضور رییس ستاد اقامه نماز ، رییس ‏شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، مدیر ‏حوزه‌های علمیه خواهران، مدیران استانی و جمعی از معاونان حوزه‌های خواهران در سالن همایش‌های اردوگاه نرجس خاتون قم برگزار شد.

دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در این جشنواره از 63 برگزیده حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: در عرصه آموزش، 27 نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. 15 نفر به عنوان صاحبان رتبه‌های برتر و شایستگان تقدیر مسابقات علمی، 4 نفر به عنوان صاحبان رتبه‌های برتر و شایسته تقدیر آزمون ورودی مقطع سطح سه و 8 نفر طلاب برتر و شایسته تقدیر دوره عمومی دیپلم و دوره عمومی سیکل تقدیر می شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره هرساله با معرفی برگزیدگان حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مخلتف برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در روایتی از حضرت علی (ع) گفته شده است که «هرچه ‏باسوادتر شدید و بندگی و تواضع شما بیشتر شد، آن علم مفید خواهد بود» بنابراین باید توجه کنیم که اصطلاحات و بازی با الفاظ، علم نیست بلکه باید علم را از اصطلاح جدا کرد تا فایده داشته ‏باشد.‏

قرائتی افزود: قرآن مکتبی انسان‌ساز است  اما نگاه ما به این کتاب الهی به این شکل نیست؛ اگر می‌خواهیم ببینم فلسفه بیان هر مطلب چیست، باید آیات آن را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: آیات مربوط به سخن گفتن حضرت ابراهیم (ع)با عمویش در مورد لزوم عدم پرستش بت‌ها نشان می دهد سن در امر به معروف و نهی از منکر مهم نیست.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه دریایی از معارف هستند بنابراین باید به حوزه‌ها تکیه ‏کرد تا بتوان به معارف الهی و دینی دست یافت؛ البته هنوز حق قرآن را در حوزه‌ها و جامعه به درستی ادا ‏نکرده‌ایم.

گفتنی است از میان 63 نفر برگزیده کشوری طلبه حوزه علمیه الزهراء(س) بافق ، لیلی تشکری حافظ کل قرآن در زمینه پذیرش عمومی حائز رتبه شده و از ایشان نیز تقدیر به عمل آمد .