معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح ذیل قانون مدیریت بحران/ لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع از داده‌ها و امکانات مورد نیاز در موقع بحران

معاون عمرانی استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر ضرورت تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح ذیل قانون مدیریت بحران و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از داده‌ها و امکانات مورد نیاز در موقع بحران تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل مدیریت بحران استانداری با حضور "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و مدیران کل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در سالن مدیریت بحران برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر داشتن علم و آگاهی همراه با تجربه و همچنین روابط عمومی خوب و ارتباطات موثر و کارآمد را از ویژگی‌های یک مدیر در حوزه مدیریت بحران استانداری دانست و خاطرنشان کرد: تدوین برنامه های عملیاتی و تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح ذیل قانون مدیریت بحران و  تهیه بانک اطلاعاتی جامع از داده ها و امکانات مورد نیاز در موقع بحران امری ضروری است.
صادقیان ادامه داد: با نگاه به این برنامه‌ها و در دست داشتن بانک اطلاعاتی ‌جامع می توانیم هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه عملیاتی تصمیمات مناسبی را در مدیریت بحران ها گرفته و ضمن پیشگیری، خطر بسیاری از  اتفاقات را کاهش دهیم.
وی به تصویب قانون مدیریت بحران در کشور که سالها معطل مانده بود اشاره کرد و افزود: در این قانون شرح وظایف دستگاه ها تفکیک شده است، این مهم و هماهنگی ‌و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی با  برگزاری مانور ها و دوره های آموزشی و بازآموزی با محوریت مدیریت بحران استانداری باید انجام شود.
معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: موضوعی که در استان به نظر می رسد باید بیشتر به آن توجه شود مستند سازی اقدامات و فعالیت هاست که به عنوان تجربه موفق و حتی ناموفق در گذشته داشته ایم که به عنوان مثال در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا در مدیریت شهری و روستایی و موضوعات مرتبط با حوزه عمرانی در این زمینه، مستندسازی و در قرار دادن این تجربه ها در اختیار آیندگان امری ضروری و مناسب است.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته ‌شاهد اتفاقات گوناگونی ازجمله خشکسالی و تعرض به خط انتقال، بروز سیل و روان‌‌آب ها، طوفان، آتش سوزی و... در استان بودیم که با هم افزایی و هماهنگی دستگاهها این مسائل به خوبی مدیریت شده و کمترین آسیب ها را شاهد بوده ایم.
صادقیان در پایان سخنان خود به انتخاب مدیرکل جدید مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص هایی که در انتخاب مدیران مدنظر می باشد جوانی و جهادی بودن است ‌که آقای بالا‌کتفی در کنار علم و آگاهی مناسب، تجربه و ارتباط خوب و اثربخش و مردمی در سابقه کاری خود، جوان و پرانگیزه  نیز است و امیدواریم وی بتواند ادامه دهنده فعالیت های مدیران با سابقه قبلی در حوزه مدیریت بحران استانداری باشد.

گفتنی است در این نشست از زحمات و تلاش‌های  "محمود شاکری شمسی" مدیرکل سابق مدیریت بحران استان ‌و "محمدحسین امامی" سرپرست مدیریت بحران با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد و "احسان بالاکتفی" به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری معرفی گردید.

★‌ خبرنگار : ‌مجید وفایی شاهی ★

‌ ★ ‌عکس : ‌مهدی مهدوی ★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات