معاون عمرانی استاندار یزد:

آمار مسافران نوروزی به استان چشمگیر نیست/ ترددهای برون شهری افزایش یافته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با ابراز نگرانی از آمار مسافرت یزدی‌ها به خارج از استان، از تهیه بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه های مربوطه و رصد و تحلیل آن به صورت روزانه درباره مدیریت سفرهای نوروزی ‌خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: بر اساس اطلاعات احصا شده از دوربین‌های تردد شمار در ورود و خروج استان از ۲۷ اسفند ماه تا پایان ۴ فروردین سال جاری ترددهای برون شهری افزایش پیدا کرده است اما تعداد وسیله نقلیه سبک ورودی به استان کمتر از تعدادی است که از استان خارج شده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۱۱۰ هزار دستگاه خودروی شخصی سبک به استان وارد و ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی سواری از استان خارج شده اند، اظهار کرد: آمار نشان می دهد که تعداد زیادی از استان خارج شده اند که یا اصالتا یزدی یا غیر یزدی‌های مقیم یزد هستند و بعد از تعطیلات به استان باز می گردند که این آمار می تواند نگران کننده باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه فعلا نگرانی بابت مسافران نوروزی در استان وجود ندارد، ادامه داد: بررسی ساعت توقف خودروهای ورودی به استان نشان می دهد، بیشترین وسایل نقلیه‌ای که از استان عبور کرده‌اند، کمتر از ۱۲ ساعت در استان اقامت داشته اند.
وی افزود: در مجموع روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر به طور متوسط مسافر وارد استان شده اند و به تعدادی که مسافر وارد استان شده به همین تعداد در مراکز اقامتی اقامت یافته اند، یعنی مسافران در مکان های مورد تایید از جمله هتل ها، مهمانسراها، بوم‌گردی ها و مسافرخانه ها اقامت دارند که پروتکل های بهداشتی در آنها رعایت می شود.
صادقیان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بررسی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها، قطار و هواپیما نشان می دهد، مسافران ورودی و خروجی استان متناسب است.

★‌ خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی ★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات