استاندار يزد تاكيد كرد؛

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز شنبه در جلسه شوراي مديريت بحران استان، خواستار جمع بندي نياز محورهاي ارتباطي استان در زمينه پايگاه هاي امداد جاده اي شد.
وي با اشاره به سانحه برخورد دو اتوبوس در اتوبان تهران- قم ،ضمن تسليت به عموم مردم استان يزد به ويژه بستگان جانباختگان، از كساني كه درجريان اين حادثه زحمت كشيده اند، قدرداني كرد.
فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود، خواستار تلاش بيشتر براي جذب اعتبار مرتبط با مديريت بحران ، توزيع عادلانه آن در سرفصل هاي مرتبط و نظارت بر هزينه كرد منابع شد.
استاندار وقوع خشكساليهاي پي در پي در استان يزد را يادآور شد و تصريح كرد: مشكل خشكسالي استان و كمبود منابع آبي، با زياد شدن ميانگين بارندگي به نسبت به 20 سال گذشته ، حل نمي شود.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در سخناني به بيان اهميت پروژه هاي عمراني مرتبط با  مقوله مديريت بحران پرداخت.
"حيدر نوروزي" خواستار  تسريع در اجراي پروژه هاي مرتبط با اين مقوله مهم و حياتي شد.
مديركل مديريت بحران نيز در سخناني ، با اشاره به درپيش رو بودن هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي، بر اهميت فرهنگ سازي در راستاي كاهش اثرات بلاياي طبيعي تاكيد  كرد و سرفصلهاي دستور العمل ابلاغي از وزارت كشور را برشمرد.
"غلامرضا برزگري" اهميت اطلاع رساني صحيح در مواقع بحراني را يادآور شد و گفت: بعضا انتشار برخي از موارد نگران كننده، موجب ايجاد تنش در جامعه مي شود.
وي با تاكيد بر اهميت اقدامات نجات بخش در لحظات اوليه وقوع حادثه، آموزش را موضوعي پر اهميت در مديريت بحران دانست.
اين مقام مسئول،در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شرايط ويژه استان يزد در زمينه خشكسالي و كمبود منابع آبي، اظهار داشت: طبق جدول سازمان هواشناسي كشور، متوسط بارندگي استان در سال زراعي 92-91 ، 106 ميليمتر بوده است و اين استان تشنه و كم آب ، از نظر ميزان بارندگي در جايگاه بيست و نهم كشور قرار دارد.
مديركل مديريت بحران استان، خواستار توجه ويژه مسئولان كشوري به وقوع خشكساليهاي پي در پي  و پيامدهاي ناگوار آن در اين خطه كويري شد.
برزگري همچنين گزارشاتي از مهم ترين حوادث شش ماهه نخست سال جاري در استان يزد و تقسيم اعتبارات سال 91 ارائه كرد.
 در اين جلسه پيرامون مسائل مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.