مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد خبر داد:

اردکان و میبد شرکت تعاونیهاي دهیاری برتر در سطح کشور

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت : شرکت تعاونیهاي دهیاری شهرستانهای اردکان و میبد از بین 800 شرکت تعاونی دهیاری در کشور رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ظهر شنبه 9 اسفند ماه مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار اتاق خبر استانداری اظهار داشت : هر ساله نمایشگاه توانمندیهای شرکتهای تعاونی دهیاری ها در تهران برگزار می شود و 19 شرکت برتر به مرحله نهایی راه یافتند و طبق ارزیابی کارشناسان وزارت کشور با توجه به شاخصها در حوزه های مختلف دو شرکت اردکان و میبد به عنوان برتر دست یافتند .
هادی مقیمی افزود: این شاخصها در حوزه های کار آفرینی و ایجاد اشتغال ، درآمد زایی و سود دهی توسعه it در دهیاری ها و اجرای طرحهای نوآورانه و خلاقانه تعریف شده است .
وی ادامه داد: شرکتهای تعاونی دهیاری ها با هدف تقویت توان مالی و سود دهی برای دهیاری ها تشکیل شده و این شرکتها با سرمایه گذاری و سهام توسط خود دهیاری ها تامین می شود و هیات مدیره شرکتها را نیز خود دهیاری ها تشکیل می دهند .
مقیمی عنوان کرد: در راستای اجرای طرحهای نو آورانه در اردکان مجتمع آهک صنعتی با سرمایه گذاری نزدیک به 8 میلیارد تومان و تولید روزانه 200 تن آهک تاسیس شده است و بحث طرح توسعه واحد تولید آهک را مد نظر داریم .
وی گفت : همچنین شهرک حمل و نقل در اردکان ایجاد شده و در مسیر اردکان ـ عقدا بیش از 50 واحد شرکت حمل و نقل مستقر شده و چند کارگاه قالی بافی نیز در اردکان دایر شده است .
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد اظهار داشت : در میبد مجتمع گردشگری خانه گلشن با سرمایه گذاری نزدیک به 5 میلیارد ریال بازسازی شد و تولید مرغ گوشتی به صورت شبکه ای در روستاهای میبد ، تولید عسل ، تولید زیلو و ایجاد کارگاه تولید شن و ماسه برای جلوگیری از خام فروشی از دیگر اقدامات انجام شده در میبد بوده که باعث متوقف شدن روند مهاجرت از این روستاها شده است .
مقیمی ادامه داد: راه اندازی چند واحد گلخانه ای در ابركوه و نیر ، ایجاد کارگاه تولید شن و ماسه در یزد ، تفت و مهریز ، راه اندازی واحد تولید آجر منطقه فهرج و واحد تولید خوراک دام در بافق و ارائه چندین طرح برای شرکتهای خاتم و بهاباد از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکتهای تعاونی دهیاری ها در سال جاری بوده است .
این مقام مسئول مهم ترین دستاورد این موفقیتها را ایجاد روحیه مشارکت در مردم روستاها و تقویت این روحیه برای انجام کارهای گروهی دانست و افزود: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برای ایجاد اشتغال روستایی طرح بسته مشارکت اقتصادی روستائیان و دادن تسهیلات بانکی با نرخ بسیار پائین 5 تا 7 درصد کارمزد را در نظر گرفته است و امید می رود با نگاه ویژه ای که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری به مردم روستا و توسعه ( مهاجرت از شهر به روستا ) برداریم .
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد به دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب و تاکید ایشان به رفع مشکلات روستایی اشاره و عنوان کرد : خوشبختانه با این نگاه ویژه مقام معظم رهبری ، رئیس جمهوری اسلامی ایران ، استاندار یزد و معاونین وی ، آینده روشنی در انتظار روستا هاست و حجت الاسلام و المسلمین روحانی نیز در همایش ملی روز روستا تاکید ویژه ای بر توسعه روستاها داشت و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کار گروه زیر بنایی استان بستر مناسب فرهنگی , اجتماعی و سیاسی را برای توسعه روستاها فراهم آورده اند .
وی افزود : هدف ما در اجرای طرح مشارکت مردم روستا ها هدایت نقدینگی مردم و روستا به سمت صنایع مولد و پایدار است و با تکمیل زنجیره های تولید در روستاها شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از مهاجرت مردم از روستا به شهر خواهیم بود .

Hammmrst 1.jpg Hammmrst 2.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات