از بادگير نماد شهر يزد در شهر ياسپرين مجارستان پرده برداري شد

با حضور "مرشدزاده" سفير ايران در مجارستان، استاندار "سول نوك"، مديركل دفتر امورشهري و شوراهاي استانداري و شهرداران يزد و ياسپرين از بادگير نماد شهر يزد در شهر ياسپرين مجارستان پرده برداري شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، " خادمی" مديركل دفتر امور شهري و شوراها، شهردار يزد، نمايندگان شوراي شهر يزد و همراهان روز گذشته جلسه اي پيرامون خواهر خواندگي شهرهاي يزد و یاسپرين مجارستان و نحوه گسترش همكاري هاي استان يزد با كشورمجارستان با مرشدزاده سفير ايران در مجارستان داشتند.
سفیر ايران در مجارستان در اين ديدار به اهميت وجود قدمت و توجه به بافت تاريخي اشاره نمود و خواستار همكاري سفارت در بخش صنعت توريسم استان شد.
در ادامه مديركل دفتر امورشهري و شوراهاي استانداري، شهردار يزد و ساير اعضاي هيات از شهر ياسپرين بازديد و در بدو وروود مورد استقبال رسمي شهردار ياسپرين و ساير مسئولين محلي قرار گرفتند، سپس در خصوص خواهر خواندگي توضيحاتي از سوي شهرداران دو شهر بيان و سپس از سطح شهر بازديد گرديد.
 در جلسه بعداز ظهر نيز نشستي با حضور نمايندگان صنايع و تجار دو طرف برگزار و مذاكرات اوليه صورت گرفت كه در اين نشست شهردار ياسپرين اعلام آمادگي كرد فضا و ساختمان لازم را همراه با تسهيلات در اختيار بخش خصوصي يزد بمنظور ايجاد هتل قرار دهد و در مذاكرات رو در رو تجار يزد توانايي هاي استان يزد به خصوص در بخش نساجي و فرش ارايه كردند.
در ادامه با حضور مرشدزاده سفير ايران در مجارستان، استاندار سول نوك، مديركل دفتر امورشهري و شوراهاي استانداري و شهردار يزد و ياسپرين از بادگير نماد شهر يزد در شهر ياسپرين پرده برداري شد و در اين مراسم به تقويت روابط دو شهر بخصوص در بخش صنعت گردشگري توسط هر دو طرف تاكيد شد.
همچنين هيات اعزامي يزد به مجارستان در معيت سفير جمهوري اسلامي در مجارستان از پارلمان مجارستان بازديد و مورد استقبال معاون پارلمان اين كشور قرار گرفتند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات