به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" روز سه شنبه به همراه جمعي از مديران استاني با حضور در شهرستان خاتم از پروژه هاي عمراني و صنعتي اين شهرستان بازديد كرد.
وي درابتداي اين سفر با حضور در محل اجراي پروژه احداث باند دوم جاده مهريز- خاتم ، از نزديك روند اجرايي اين پروژه را بررسي كرد.
وي با بيان ضرورت تكميل اين پروژه، تلاش بيشترمسئولين مرتبط را خواستار شد.
جاده مروست – مهردشت، دانشگاه پيام نور مروست، 26 واحد ويلايي مسكن مهر، اجراي شبكه داخلي گاز رساني، خط انتقال آب از سد مروست، خط انتقال گاز از هرات، سد مروست و مركز بهداشتي درماني غلامحسين عليم مروستي از ديگر پروژه هاي بخش مروست بود كه فلاح زاده از آن بازديد كرد.
استاندار يزد به هنگام حضور در روستاي تركان مورد استقبال تعدادي از اهالي اين منطقه قرار گرفت.
وي با بررسي مشكلات اين روستا گفت: موضوع آب و گاز مهمترين مشكل اين روستا است كه براي رفع اين مشكلات پيگيري مي كنيم.
وي در راستاي رفع مشكل گاز اين روستا دستور داد: شركت گاز مطالعه و گازرساني به تركان و هرابرجان را آغاز كند.
استاندار همچنين براي حل مشكل آب اين روستا و راه اندازي مجتمع آب روستايي دستوراتي را صادر كرد.
وي در ابتداي حضور در بخش هرات از پروژه احداث گلخانه توسط يك جوان 25 ساله بازديد كرد و ضمن قدرداني از اين جوان كارآفرين، بر گسترش اين نوع طرح ها توسط مردم خاتم تاكيد كرد.
استاندار اين سفر در مسجد جامع هرات حضور يافت و گزارشي از سفر خود به شهرستان خاتم ارائه كرد.
استاندار گفت: با همت مسئولين و همراهي مردم زيرساخت هاي شهرستان خاتم در حال تكميل شدن است.
عالي ترين مقام اجرايي استان به اعطاي تسهيلات بخش كشاورزي نيز اشاره كرد و افزود: مردم مي توانند با دريافت تسهيلات بخش كشاورزي نسبت به ايجاد و توسعه واحدهاي كشاورزي بخصوص كشت گلخانه اي، در راستاي توسعه بخش كشاورزي و ايجاد اشتغال براي شهرستان قدم بردارند.
استاندار راه اندازي شركت هايي براي  توسعه و اشتغال شهرستان را ضروري دانست و افزود: با راه اندازي اين شركت ها عرصه هاي مهم شهرستان  به دست خود مردم مديريت مي شود كه آباداني شهرستان را در پي خواهد داشت.
استاندار در پايان سخنان خود در مسجد جامع هرات از مسئولين و مردم شهرستان خاتم تشكر كرد.
اين مقام مسئول در بخش ديگر سفر خود به خاتم در منزل يكي از جانبازان دفاع مقدس حضور يافت و ضمن اداي احترام به مقام جانبازان، وي را مورد تفقد قرار داد.
مسكن مهر هرات، كانون فرهنگي كميته امداد با( 280 ميليون تومان هزينه)، استخر سرپوشيده هرات، سد خوانسار با( 53 درصد پيشرفت فيزيكي) و چاه آرتيزين از ديگر پروژه هايي بود كه فلاح زاده از نزديك در جريان روند اجرا و پيشرفت آنها قرار گرفت.
استاندار در مصاحبه پاياني خود به راه اندازي واحدهاي صنعتي از جمله پتروشيمي، توليد فولاد، كاشي و سراميك و... در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: امروز طي جلسه اي با سرمايه گذاران، از آنها قول گرفتيم تا سريعاً كار را شروع كنند و البته دستگاه هاي دولتي هم بايد از آنها حمايت كنند.
 استاندار يزد علاوه بر شش سفري كه تاكنون به مقصد خاتم داشته است دو مرتبه در حين عبور از اين شهرستان، تعدادي از پروژه ها را بازديد كرده است.