به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله " محمد رضا ناصري " روز شنبه در اين مراسم، ضمن تقدير از تلاش هاي استاندار پيشين، اظهار داشت: تلاش هاي وي در راستاي اعلاي كرامت و خدمت به مردم بوده است.
امام جمعه يزد با اشاره به روايتي از حضرت رسول اكرم (ص)، گفت: علم، آگاهي و عقل بايد در اولويت تمامي كارها قرار گيرد.
آيت الله ناصري افزود: كار بدون تدبير در دين اسلام جايگاهي ندارد و دولت تدبير و اميد بايد در عمل هم اين مورد را مد نظر داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در استان در ادامه با اشاره به اينكه مديريت بايد همراه با تفكر، تعقل و تدبر باشد، خاطر نشان كرد: در نظر گرفتن رضايت خداوند متعال و رفتار اسلامي از سوي كارگزاران دولت دو اصل مهم در خدمت رساني به مردم است.
وي افزود: دشمن تمام سرمايه خود را به كار گرفته تا فرهنگ ديني مردم را دچار خدشه كند كه بايد در اين زمينه تامل شود.
نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به مطلوب بودن حضور مديراني نوانديش با ايده هاي جديد، گفت: مطمئنا تغييرات، خلاقيت هاي جديدي در راستاي رشد و تعالي استان را به دنبال خواهد داشت.
" محمد صالح جوكار " گفت: استان يزد از لحاظ موقعيت جغرافيايي، اقتصادي، فرهنگي، علماي بزرگ، صنعت، درآمدي، پزشكي، معادن و ... جايگاه مطلوبي دارد كه بايد در راستاي حفظ آن تلاش نمود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود استاندار جديد يزد را انساني متدين، مخالف افراطي گري، در سايه عقلانيت و انديشه و تعامل دانست و گفت: بايد امكانات و اعتبار به صورت عادلانه در استان توزيع شود و با ايجاد فرصت يكسان شاهد رشد متوازن در استان يزد باشيم.
جوكار مسئله اصلي استان يزد را آب دانست و اظهار داشت: مجموعه نمايندگان استان پاي كار هستند تا بتوانيم با حضور اين مردم متدين كه بالاترين ارزش براي ما محسوب مي شوند در راستاي رشد متوازن و توسعه يكنواخت با ايجاد زيرساخت در شهرستان هاي محروم گام هاي خوبي را برداريم.
استاندار پيشين يزد نيز خدمت در بين مردم سختكوش و باهوش استان يزد را براي خود افتخار دانست و خاطر نشان كرد: افتخار ديگر براي من در خط امام (ره) بودن است.
" محمد رضا فلاح زاده " با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: شهيدان جان با ارزش خود را در راه اين نظام و انقلاب فدا كردند و هيچ تقديري از آنان نشد و ما نيز بايد اين رويه را ادامه دهيم و براي رضاي خدا كار كنيم.
وي اخلاق، خدامحوري، توسل مداري، تفكر محوري، ولايت مداري، برنامه ريزي، تحرك و اجرا را مبناي كار در چند سال خدمت خود در استان يزد دانست و گفت: اصل برنامه ريزي در استان اتفاق افتاده و اين در راستاي تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي(مد ظله العالي) در سفر تاريخي خود به استان مبني بر تعادل و تعامل بوده است.
تهيه و تدوين 24 سند بخشي، تشكيل 120 تشكل قرآني، برگزاري 1700 يادواره شهدا در استان، برگزاري كنگره علما و بزرگان در استان، سركشي از تمامي خانواده هاي شهدا در استان، سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) به استان، احداث 225 مدرسه، تداوم صدر نشيني قبولي كنكور در كشور، ساخت 52 سوله و مجتمع ورزشي، ثبت يك هزار و چهل اثر تاريخي، ثبت 3 اثر تاريخي جهاني، راه اندازي 18 پايگاه اورژانس، راه اندازي 6 بيمارستان در سطح استان، ساخت 54 هزار واحد مسكوني در قالب هاي مختلف از مواردي بود كه فلاح زاده به  عنوان تلاش هاي چند سال پيش در استان از آن ياد كرد.
وي كسب مجوز فرودگاه بين المللي، 1116 هزار تن صادرات در سال، راه اندازي 255 معدن، توليد 1438 مگاوات برق در استان، گاز رساني به چندين شهر و روستا، آب رساني به 9 شهر و مهمتر از همه مصوب و اجرا شدن خط دوم انتقال آب به استان، توسعه پارك علم و فن آوري، تزريق 140 ميليارد تومان تسهيلات به بخش كشاورزي، كسب مجوز بندر خشك در شهرستان مهريز، مجوز 12 ميليون تن توليد فولاد، توليد 300 ميليون متر مكعب كاشي و سراميك با راه اندازي 50 واحد توليدي در حال ساخت و راه اندازي مجدد واحد هاي توليدي غدير و شهيد قندي را از ديگر اقدامات انجام شده در چند سال گذشته در استان عنوان كرد.
فلاح زاده فاصله گرفتن از مردم نجيب استان يزد را براي خود بسيار سخت توصيف و تصريح كرد: به عنوان يك شهروند يزدي حاضر به هرگونه همكاري با مسئولان استان يزد خواهم بود.
فلاح زاده از شهريور ماه سال 1386 تا هشت آبان 1392 استاندار يزد بود.