به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" شب گذشته در ديدار با اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان يزد، شروع به موقع فعاليتهاي ستاد و هماهنگي و همكاري دستگاه هاي مرتبط، نظافت شهرها و برگزاري مراسم تحويل سال نو در گلزار شهدا را ستود و برنامه هاي فرهنگي اجرا شده در اين ايام را مطلوب ارزيابي كرد.
وي آمادگي پايگاه هاي امدادي اورژانس- هلال احمر و آتش نشاني، پليس، راهور، راهداري و... را قابل تحسين دانست.
عالي ترين مقام اجرايي استان همچنين از رشد 31 درصدي اسكان نوروزي در استان يزد خبرداد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، ضمن تسليت ايام سوگواري شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به گوشه اي از ابعاد شخصيتي اين بانوي بزرگوار پرداخت.
فلاح زاده گفت:  حضرت زهرا(س)  مي خواستند نگاه تمامي انسانها را در همه اعصار و قرون متوجه ولايت حضرت علي(ع) كنند.
معاون امور حقوقي، مجلس و استانهاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور نيز در سخناني فعاليتهاي صورت گرفته در ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد را مطلوب ارزيابي كرد.
"شبان پور" افزود: ميزان سفرهاي نوروزي به استانهاي محروم نيز از رشد مطلوبي برخوردار بوده است.
وي گفت: مردم با سفرهاي نوروزي خود نشان دادند كه تحريمها تأثيري بر روحيه و نشاط آنها ندارد.
اين مقام مسئول از برپايي مراسم تجليل از ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استانها در 28 فروردين ماه در استاديوم يكصد هزار نفري آزادي خبر داد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار و جانشين ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد نيز از فعاليت يكهزار پايگاه خدماتي، امدادي، پليس و.... در سطح استان يزد در ايام نوروز خبر داد.
"عباسعلي رضايي" ميزان ورودي مسافران به استان يزد را بيش از 6 ميليون نفر اعلام كرد و گفت: بالغ بر 2 ميليون و 533 هزار نفر در مراكز اقامتي و پاركها اسكان يافتند.
وي  كيفيت برنامه هاي فرهنگي اجرا شده در ايام نوروز را مطلوب ارزيابي كرد.
دبير ستاد تسهيلات نوروزي نيز گفت: 750 نفر ناظر و بازرس در حوزه هاي مختلف، به انجام وظيفه مشغول بوده اند.
"بهرام رضايي" افزود: براي راهنمايي گردشگران و مسافران نوروزي بالغ بر يك ميليون نسخه بروشور و نقشه راهنما تهيه و توزيع شد.
در ادامه اين نشست، فرمانداران و مديران دستگاه هاي مرتبط گزارشي از فعاليتهاي صورت گرفته در ايام نوروز ارائه كردند،سپس با اهداء لوح سپاس از فعالان اين عرصه قدرداني شد.