به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" روز شنبه در مراسم افتتاح كارخانه فولاد ارفع در شهرستان اردكان كه با حضور نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه يزد و هيات همراه رييس جمهور برگزار شد ، ضمن خير مقدم به دكتر "محمود احمدي نژاد" ، به تدين، سخت كوشي، دين داري ، علم، تقوا و استقامت مردم استان يزد اشاره كرد و افزود: اين ويژگي ها بارها در سخنان بنيان گذاركبير انقلاب(ره) و رهبر فرزانه انقلاب(مد ظله العالي) و همچنين رياست جمهوري مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي با اشاره ششمين دور سفر رييس جمهور به استان يزد، به ارائه گزارشي از دستاوردهاي دولت نهم و دهم در استان يزد پرداخت.
 فلاح زاده در بخش راه، با اشاره به اينكه طول بزرگراه هاي استان قبل از دولت نهم و دهم 210 كيلومتر بوده و در اين مدت به 347 كيلومتر ارتقا يافته است، گفت: 80 پروژه ملي و استاني بخش راه در سطح استان در دست اجرا است.
وي در بخش مسكن اظهار داشت: 8 هزار و 597  باب مسكن در دولت هاي قبلي كارسازي و در دولت نهم و دهم 53 هزار و 29 مسكن ساخته شده كه 24 هزار و 436 واحد آن در قالب مسكن مهر ساخته يا در حال احداث مي باشد.
استاندار يزد با اشاره به اينكه 9 شهر قبلا از نعمت گاز برخوردار بوده اند و در اين مدت هم 7 شهر ديگر گازدار شده اند خاطر نشان ساخت: تعداد روستاهاي برخوردار از نعمت گاز، از 16 روستا به 141 روستا ارتقاء يافت.
وي همچنين تعداد جايگاه CNG استان را 42 جايگاه دانست و افزود: اول انقلاب 97 مگاوات توليد برق در استان وجود داشته است كه در اول دولت نهم به 1 ميليون و نيم مگاوات ساعت در طول سال رسيد و هم اكنون 3 ميليون مگاوات ساعت در طول سال به ظرفيت توليد برق استان اضافه شده است.
استاندار از بهره برداري از دو نيروگاه 500 مگاواتي خبر داد و افزود: يك نيروگاه 500 مگاواتي ديگر در حال ساخت است.
وي در بخش بانكي استان اظهار داشت: 2 هزار و 153 ميليارد تومان در بخش هاي بنگاه هاي زودبازده ، طرح آمايش، مسكن مهر، خود اشتغالي و كشاورزي هزينه شده است.
استاندار با بيان اينكه در اوايل انقلاب 50 واحد صنعتي در استان فعال بوده است اظهار داشت: تعداد اين واحدها در ابتداي دولت به 984 و هم اكنون به 2هزار 389 واحد ارتقاء يافته است.
وي افزود: در ابتداي دولت نهم، ميزان توليد كاشي و سراميك استان 26 ميليون متر مربع بوده كه اين ميزان به 173 ميليون متر مربع ( علاوه بر توليد 44 واحد در حال ساخت ) رسيده است.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به توليد 450 هزار تن فولاد قبل از دولت نهم ، ظرفيت توليد فولاد استان را در حال حاضر 9 و نيم ميليون تن اعلام كرد.
وي اظهار داشت: زنجيره توليد فولاد در استان يزد به تكامل رسيده است.
استاندار همچنين با اشاره به توليد فولاد در شهرستان هاي اردكان و بافق،از كسب مجوز براي احداث واحدهاي توليد فولاد در شهرستان هاي خاتم، مهريز، ابركوه و صدوق خبر داد.
رشد ميزان صادرات استان از 65 هزار تن با ارزش 81 ميليون دلار در سال 83 به 960 هزار تن با ارزش 412 ميليون دلار در 10 ماهه سال جاري بخش ديگر سخنان استاندار يزد بود.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود، ثمره سفر رييس جمهوري به استان را بهره برداري از 13 طرح طرح معدني و صنعتي، 5 طرح فولادي، 6 واحد كاشي ، شيشه و سنگ، 4 طرح در حوزه انرژي و نيرو، 2 پروژه حمل و نقل، طرح توسعه اپروم فرودگاه، 8 هزار و 24 واحد مسكن مهر، گازرساني به 30 روستاي استان و همچنين 1600 طرح توسعه كشاورزي آماده بهره برداري دانست.
استاندار يزد اظهار داشت: مجموع اعتبار طرح هاي بهره برداري شده امروز 2 هزار و 443 ميليارد تومان بوده است.