به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز پنج شنبه  در اين مراسم، خدامحوري، توسل مداري، ولايتمداري و برنامه محوري  را از ويژگيهاي بارز كشاورزان دانست و جايگاه كشاورزان در جامعه را يادآور شد.
وي با بيان اينكه از آغاز خلقت انسان، بشر به كشاورزي روي آورد و تمدنها بر اين اساس شكل گرفت، تصريح كرد:  يكي از نيازهاي هميشگي بشر، توليدات كشاورزي بوده است.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به مشكلات كشاورزان،  ضرورت حاكم شدن يك مديريت علمي بر حوزه آب و خاك و حوزه كاشت ،داشت، برداشت و توزيع محصولات كشاورزي را يادآور شد.
فلاح زاده گفت: سند توسعه بخش كشاورزي استان، مصوب شد و هم اكنون، كارها براساس آن صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: در اين سند همه نكات مورد نياز توسعه بخش كشاورزي استان پيش بيني شده است كه اگر بر اساس اين سند حركت كنيم، يزد مي تواند در خيلي از زمينه ها، افتخارات خوبي را كسب نمايد.
استاندار يزد  با اشاره به مشكل كمبود آب در استان گفت:  با تأمين آب مصارف شرب و صنعت و بهداشت از محل آب خط دوم، آب خليج فارس و آبهاي لب شور، با استفاده از آب موجود در سفره ها براي كشاورزي، مشكل كشاورزان در اين زمينه حل مي گردد اما بايد منابع موجود مديريت شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان همچنين از بررسي 16 هزار طرح در كارگروه توسعه بخش كشاورزي و پرداخت تسهيلات به 5  هزار طرح خبر داد.
 در اين مراسم از كشاورزان و توليد كنندگان نمونه محصولات كشاورزي با اهدا لوح سپاس قدرداني شد.