به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز يكشنبه در همايش " واكاوي فتنه 88  (با محوريت نقش مديريتي مقام عظماي ولايت) " كه در محل سالن تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزار شد، ضمن گراميداشت حماسه نهم دي ماه 1388، به تبيين نقش ولي فقيه در پيروزي و تداوم نظام مقدس جمهوري  اسلامي پرداخت و گفت: در پيروزي و همچنين تداوم نظام اسلامي نقش اصلي  از آن حضرت امام (ره) و - بعد از ايشان- بر عهده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) بوده است.
وي با اشاره به نقش خواص با بصيرت و مردم  در تداوم نظام اسلامي، برخي از توطئه هاي دشمنان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي به ويژه فتنه 88 را يادآور شد و اظهار داشت: هنر ولايت فقيه و همراهي امت بود كه اين توطئه  ها يكي پس از ديگري خنثي شد.
 عالي ترين مقام اجرايي استان يزد، با تاكيد بر اين نكته كه "توطئه ها همچنان ادامه دارد" بر مطالعه و كسب آگاهي بيشتر از شخصيت رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) تاكيد و تصريح كرد: افتخار مي كنيم مطيع مطاعي هستيم كه آن مطاع، مطيع خداست و عزت خود را از خدا گرفته است.
فلاح زاده با اشاره به  ضرورت اطاعت از مقام معظم رهبري ، خاطر نشان ساخت: حاضريم در راه مكتب او و دستورات او براي عزت اسلام و پياده شدن احكام اسلام، جان ناقابل خود را تقديم كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) به استان يزد دارالعباده و دارالعلم يزد، دستاوردهاي معنوي اين سفر پرخير و بركت را بي شمار دانست و گفت: در ديماه 1386 استان يزد يكپارچه همبستگي و عشق به ولايت فقيه بود.
استاندار يزد ادامه داد: سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) دستاوردهاي مهمي در حوزه عمراني براي اين استان داشت و 721 پروژه در حوزه هاي مختلف مصوب شد.
اجراي خط دوم انتقال آب به يزد، احداث راه آهن يزد- اقليد- شيراز، احداث بزرگراه يزد- بافق و بزرگراه يزد- طبس، احداث نيروگاه ذغالي طبس، احداث مخزن 100 هزار متر مكعبي ذخيره آب يزد ، بيمارستان شهيد رهنمون و سه مجتمع پتروشيمي از پروژه هايي بود كه استاندار يزد گزارشي از پيشرفت فيزيكي آنها ارائه كرد.
 در بخش ديگري از اين همايش، يكي از اساتيد دانشگاه علامه طباطبايي(ره) به تهديدهاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي اشاره  كرد و گفت: نوع ارزشهاي انقلاب اسلامي باعث شده تا نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره با تهديد مواجه باشد.
"بابايي"  اظهار داشت: تهديدهاي دشمنان عليه نظام و انقلاب داراي ويژگيهاي خاصي از جمله استمرار، فزاينده بودن، گستردگي تهديد به ويژه از نظر كيفي، نوبه نو شدن و لايه اي شدن  مي باشد.
وي با بيان اينكه بر اساس يكي از اسناد معتبر، لابي صهيونيستي طي 15 سال براي فتنه 88 برنامه ريزي كرده بود، تصريح كرد: برخورد با اين گونه تهديدها نه با مدل سازي، بلكه با بصيرت ميسر است.
 اين تحليلگر مسائل سياسي، جذب حداكثري و دفع حداقلي،تبديل كردن تهديدها به فرصتها و اقتدار و ثبات در اصول  را از جمله مهم ترين مولفه هاي استراتژي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اداره كشور به ويژه در شرايط بحران برشمرد.
بابايي، رمز موفقيت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) را علاوه بر بحث نيابت از حضرت ولي عصر(عج)، تقدم در اموري مانند ساده زيستي، توجه به ذكر و دعا ، ارتباط مستقيم با مردم، باور داشتن امام و انقلاب و باورداشتن مردم دانست.