به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده" روز شنبه در اين ديدار  گفت: روسيه يكي از كشورهاي تعيين كننده در عرصه اقتصاد جهاني است.
وي با اشاره به سهم 110 ميليون دلاري استان يزد از صادرات به روسيه و سهم اين استان از واردات، خواستار افزايش حجم مبادلات تجاري شد.
استاندار يزد در ادامه به تبيين ظرفيتها و توانمنديهاي استان يزد پرداخت و برقراري خط هوايي روسيه- يزد را موجب تسريع و تسهيل در تبادل كالا بين دو طرف دانست.
عالي ترين مقام اجرائي استان همچنين اصلاح تعرفه هاي گمركي يا برقراري تعرفه ترجيحي، اعزام و پذيرش تورهاي تجاري و تبادل گردشگر را خواستار شد.
فلاح زاده  از آمادگي استان يزد براي ايجاد خواهر خواندگي با يكي از استانهاي روسيه خبر داد.
استاندار در بخش ديگري از سخنان خود، موضع روسيه در قبال مسأله سوريه را هوشمندانه و عاقلانه توصيف و تصريح كرد: اگر روسيه چنين موضعي نمي گرفت، قطعا غرب به سوريه اكتفا نمي كرد چراكه ايران، روسيه و چين هدف بعدي آنها بود.
وي خاطر نشان ساخت: جهان غرب پيشرفت كشورهاي روسيه و چين و به طريق اولي كشور ايران را نمي خواهد.
سفير روسيه در كشورمان نيز بر ضرورت توسعه روابط فيمابين تاكيد كرد.
"جاگاريان" ضمن ابراز خرسندي از حضور خود در استان يزد، افزايش حجم تبادلات روسيه و كشور جمهوري اسلامي ايران را ضروري دانست.
وي همچنين برقراري ارتباط بين استان يزد با استانهاي روسيه به ويژه آستاراخان را خواستار شد.
سفير روسيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهداف ددمنشانه غرب، اظهار داشت: مردم كشورهاي اروپايي زير تيغ تبليغات خصمانه دولتها و رسانه هاي غربي هستند اما با سفر به ايران به دروغ بودن اين تبليغات پي مي برند.
رايزن بازرگاني سفارت روسيه نيز خواستار گسترش تعاملات دو كشور جمهوري اسلامي ايران و روسيه شد.
"سوبرلكوف" با اشاره به جايگاه استان يزد در بخش گردشگري، بر ضرورت تبادل توريست تاكيد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، فقدان اطلاعات جامع و كامل در خصوص توانمنديها و نيازهاي اقتصادي دو طرف را از مشكلات گسترش تعاملات فيمابين دانست و خواستار رفع اين مشكل شد.
در ابتداي اين ديدار تني چند از مديران استان، گزارشي از وضعيت استان يزد در حوزه كاري خود ارائه دادند.