به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" عصر روز چهارشنبه در ديدار با معاون معين وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان زمين شناسي كل كشور به معرفي ظرفيتها و توانمنديهاي استان يزد در زمينه هاي مختلف به ويژه صنعت و معدن پرداخت و موقعيت جغرافيايي استان، قرار گرفتن در مسير راه هاي شرياني كشور و اجراي خطوط انتقال آب و گاز را از زمينه هاي پيشرفت صنعتي استان برشمرد و افزود: 3256 واحد صنعتي فعال در استان يزد وجود دارد كه مجوز بهره برداري گرفته اند، همچنين950 واحد صنعتي نيمه تمام در اين استان وجود دارد.
وي با بيان اينكه 343 معدن فعال در استان يزد وجود دارد و 93 معدن نيز مجوز جديد گرفته اند، گفت: يزد بالاترين ذخائر معدن كشور را دارد.
وي همچنين با اشاره به وضعيت استان يزد در مسأله اشتغال،  اظهار داشت: حوزه صنعت و معدن44 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
فلاح زاده در ادامه مصوبات دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت را ارزشمند و مطلوب توصيف كرد.
استاندار يزد در بخش دوم سخنان خود، خواستار اجراي بسته هاي حمايتي صنايع در خصوص قانون هدفمندي يارانه ها شد.
عالي ترين مقام اجرائي استان برخي از مشكلات بخش صنعت و معدن را برشمرد و  بر اهميت رفع محدوديت آب براي صنايع، رفع مشكل ثبت سفارش ماشين آلات و تفويض اختيارات  بيشتر استانداران در زمينه هاي مرتبط با صنعت و...  تاكيد كرد.
فلاح زاده  همچنين برخي از مشكلات فراروي صادرات استان در زمينه هاي سرمايه در گردش، معافيتهاي گمركي و جوايز صادراتي را يادآور شد و خواستار رفع اين مشكلات شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، از ايجاد ظرفيت توليد 7 ميليون تن فولاد در استان يزد خبر داد.
استاندار ضمن قدرداني از رئيس سازمان زمين شناسي كشور، راه اندازي اداره زمين شناسي استان يزد را اقدامي اساسي در حوزه زمين شناسي و فعال كردن معادن باقيمانده و ارائه خدمات به استانهاي همجوار دانست.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان زمين شناسي كشور نيز در سخناني با ابراز خرسندي از حضور خود در استان يزد، مردم اين استان را سختكوش، انقلابي و نمونه توصيف كرد.
"محمد تقي كره اي"  با اشاره به جايگاه استان يزد در مقوله صنعت و معدن از اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار به استان يزد در حوزه معدن و زمين شناسي خبر داد و گفت:4 ميليارد و 500 ميليون تومان از اين مبلغ به اكتشاف اختصاص دارد كه اين مبلغ از تعهدات قبلي جداست و اميدواريم يك ساله انجام شود.
وي ادامه داد: 2 ميليارد تومان به بحث زمين شناسي و 2 ميليارد تومان ديگر نيز به بحث زمين شناسي پزشكي اختصاص يافته است.
رئيس سازمان زمين شناسي همچنين با تاكيد بر اهميت ادامه اجراي پروژه ژئو فيزيك هوائي در استان، از اختصاص 10 ميليارد تومان به اين پروژه  خبر داد.
معاون برنامه ريزي استاندار نيز در سخناني به وضعيت استان در اشتغالزائي اشاره كرد و گفت: استان يزد پائين ترين نرخ بيكاري كشور را دارد.
"محمد رضا بابايي" با بيان اينكه استان يزد در بحث اشتغال خوش درخشيده است،اظهار داشت: انتظار داريم يك سري مشوق هايي براي استان يزد در نظر گرفته شود.
 در ابتداي اين جلسه برخي از فعالان و دست اندركاران حوزه صنعت و معدن  به بيان ديدگاه ها و نكته نظرات خود در خصوص مسائل مربوطه پرداختند كه پس از بحث و تبادل نظر، تصميمات لازم اتخاذ شد.