به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين جلسه با اشاره به رشد خوب صادرات استان در سه ماهه نخست امسال گفت: رشد سرمايه گذاري، رشد توليد و صادرات را به دنبال دارد كه اين مسئله زمينه اشتغالزايي و كاهش نرخ بيكاري را فراهم مي آورد. وي با بيان اين كه استان يزد در زمينه صنعت، رتبه ششم كشور را به خود اختصاص داده است افزود: اميد مي رود با بهره برداري از چند پروژه صنعتي بزرگ ديگر در آينده نزديك، زمينه دستيابي استان به رتبه پنجم صنعتي كشور فراهم شود. استاندار يزد نرخ بيكاري در استان را 5 درصد اعلام كرد و گفت: استان يزد از نظر نرخ بيكاري در كشور وضعيت ممتازي دارد كه بايد با كار و تلاش مضاعف از اين موقعيت به نحو شايسته صيانت و نگهداري كرد.

استاندار يزد با اشاره به اختصاص زمين به نمايشگاه صنعتي استان، ايجاد اين نمايشگاه را در جهت رشد و توسعه صادرات استان مهم ارزيابي كرد و ادامه داد: مجدانه از مسئولين مربوطه مي خواهم احداث نمايشگاه صنعتي استان را تا رسيدن به سرانجام مطلوب با جديت پيگيري كنند.

فلاح زاده با اشاره به برپايي نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي استان در مهرماه امسال، هياتي را مسئول پيگيري اين رويداد و برنامه ريزي در اين رابطه كرد و گفت: برگزاري اين نمايشگاه فرصت مناسبي براي معرفي توانمندي ها و قابليت هاي استان به شمار مي آيد كه بايد نهايت بهره برداري را از اين فرصت به عمل آورد.

وي در پايان خواستار فراهم آوردن شرايط مناسب استقبال، برگزاري، برنامه هاي جنبي، پذيرايي و اسكان براي مهمانان شركت كننده در اين نمايشگاه شد.

براساس آمار ارائه شده، در سه ماه نخست امسال بيش از 87 هزار تن كالا با ارزشي بالغ بر 76 ميليون دلار از استان يزد صادر گرديده است كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 78 درصد رشد همراه بوده است. همچنين نمايشگاه و همايش توانمندي هاي صادراتي استان مهرماه سال جاري در قالب پذيرش هيات هاي تجاري از چند كشور دنيا در استان يزد برگزار خواهد شد.  

شايان ذكر است، براساس مصوبات اين جلسه ايجاد شركت حمل و نقل بين المللي و پايانه كانتينري و ايجاد شركت مديريت تجاري تحت يك برند خاص به عنوان طرح هدايت صادرات استان به تصويب اعضاء رسيد.