به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمدرضا فلاح‌زاده" در اين نشست با بيان اين كه در جامعه كنوني بعضا بدخواهان و يا ناآگاهان، تبليغات و حرف و حديث‌هايي در حاشيه اين طرح بيان مي‌كنند گفت:  تدوين اين طرح بيش از دو سال زمان برده و توسط اقتصاددانان، نمايندگان مجلس، دولتمردان و كارشناسان خبره بررسي شده است و به نظر مي‌رسيد بهترين طرح در راستاي توسعه كشور و اجراي عدالت در كشور باشد.
وي اظهار داشت: نمي‌شود محرومان دردكشيده جامعه از همان ميزان يارانه‌اي بهره‌مند باشند كه مرفهين بي‌درد دريافت مي‌كنند.
وي با تاكيد بر اطلاع‌رساني دقيق، شفاف و فراگير در خصوص طرح تحول اقتصادي خطاب به فرمانداران و ديگر مسئولان استان گفت: بايد منافع، مزيت و عدالت محوري اين طرح  براي مردم در مساجد، نمازجمعه‌ها و مجامع عمومي توجيه، تشريح و تبيين شود و احيانا اگر ديدگاه‌ و نظري در اين خصوص وجود دارد ضمن جمع‌بندي به مقامات عالي كشور ارائه گردد. 
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود، خواستار هماهنگي كامل دستگاه‌ها در اجراي اين طرح شد و افزود: اين طرح مي‌بايد با بهره‌مندي از تمام توانمندي دستگاه‌هاي اجرايي به نحو شايسته عملياتي شود.
فلاح‌زاده با بيان اين كه همه سران جناح‌هاي مختلف بر ضرورت اجراي اين طرح اذعان دارند خواستار اطلاع‌رساني و تبليغات مطلوب توسط رسانه ملي، اصحاب رسانه و مطبوعات و ساير دستگاه‌ها در خصوص مزيت‌ها و منافع اين طرح شد. 
استاندار يزد در پايان به نظارت بر حسن اجراي طرح و رعايت نكات ايمني و امنيتي در حفاظت از اسرار مردم تاكيد كرد.
در ابتداي اين جلسه معاون برنامه‌ريزي استاندار به تشريح طرح جمع‌آوري اطلاعات خانوار و نحوه عملياتي شدن آن در استان پرداخت.
"محمدرضا بابايي" با اشاره به اين كه از اول مرداد ماه فرم شماره يكم طرح جمع‌آوري اطلاعات از طريق بيش از 200 دفتر خدمات پستي در اختيار مردم قرار گرفته است گفت: در سه روز ابتداي اجراي اين طرح حدود 50 درصد از مردم استان با مراجعه به اين دفاتر نسبت به دريافت فرم مذكور اقدام كرده‌اند.
وي از اختصاص بيش از 435 ايستگاه كاري به منظور جمع آوري فرم هاي تكميل شده خبر داد و گفت: در هنگام تحويل فرم، ارائه رونوشت و اصل شناسنامه اعضاي خانوار، رو نوشت و اصل كارت اعضاي خانوار  و اجاره نامه خانواري كه اجاره‌نشين مي‌باشد الزامي است.
وي افزود: پس از تحويل مدارك توسط مامور آمارگير، فرم شماره چهارم كه شامل كد رهگيري نيز مي باشد در اختيار سرپرست خانوار قرار مي‌گيرد تا از طريق اين كد ساير مراحل را دنبال نمايد.
شايان ذكر است، در ادامه اين جلسه اعضا به ارائه گزارش فعاليت هاي صورت گرفته در خصوص اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات خانوار پرداختند.