برگزاری نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا با حضور روسای مراکز آموزش عالی استان/

استاندار یزد: افزایش ضریب واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان در دستور کار جدی استان

استاندار یزد با بیان اینکه میزان واکسیناسیون دانش آموزان در استان پایینتر از میانگین کشوری است، گفت: باید از از تمامی ظرفیت ها برای افزایش ضریب واکسیناسیون در دانشجویان و دانش آموزان بهره گرفته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست فوق العاده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که بلافاصله پس از ستاد ملی و با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، روسای مراکز آموزش عالی استان، آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، با اشاره به عزم دولت بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر مبنای چارچوب ها و پروتکل های تعریف شده است، گفت: تسریع در امر واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان و افزایش ضریب واکسیناسیون این گروه ها باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها موضوعی سلامت دانش آموزان، دانشجویان، کادر آموزشی و خانواده ها را تهدید نکند.
وی بر تشکیل کارگروهی با حضور روسای دانشگاه ها جهت ایجاد وحدت رویه در عملکرد دانشگاه ها در حوزه کرونا تاکید و اضافه کرد: دانشگاه های استان انجام تحقیقات علمی در خصوص شیوع کرونا و تبعات و تاثیرات آن بر ابعاد مختلف زندگی و به ویژه بعد سلامت روان افراد را در اولویت کارهای پژوهشی خود قرار داده و پیشنهادات و راهکارهای لازم برای کاهش این تاثیرات ارائه دهند.
استاندار یزد در ادامه به آسیب های جدی آموزشی ناشی از شیوع کرونا بر دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و اظهارداشت: مراکز آموزش عالی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی راهکارهای لازم در جهت پر کردن شکاف ایجاد شده ما بین آموزش حضوری و مجازی افتاده پیشنهاد دهند.
دکتر فاطمی با اشاره به ضروت ارتقاء جایگاه واکسیناسیون استان، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از ظرفیت شخصیت های موثر و بزرگان صاحب نفوذ استان و شهرستان ها در جهت اقناع سازی مردم نسبت به لزوم واکسیناسیون و تاثیر آن در بهبود شرایط موجود و افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده شود.
وی در ادامه خواستار توجیه سازی امتناع کنندگان از دریافت واکسن و افرادی که به ترویج سخنانی به نفی تزریق واکسن می پردازند، شد.
استاندار یزد در ادامه بر فعال شدن کمیسیون نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان تاکید کرد و گفت: این کمیسیون از همین هفته به صورت دقیق و فارغ از هر گونه ملاحظه و تعارف به بررسی وضعیت رعایت پروتکل ها بپردازد، ما نیز به صورت سر زده از تعدادی از ادارات و دستگاه ها بازدید خواهیم کرد.
دکتر فاطمی همچنین تعطیلی مدارس را منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و یادآورد: با توجه به جدول رنگبندی شهرها موضوع دورکاری کارمندان برداشته شده و هیچ فرد و مجموعه ای نباید بدون مصوبات استانی و ملی مقابله با کرونا اقدام خودسرانه‌ای انجام دهد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات