به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) گفت: در سال اصلاح الگوی مصرف توجه به استفاده بهینه از زمان و فرصت ها باید در اولویت قرار بگیرد. وی اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف تنها مربوط به امسال نیست بلکه این مسئله یک برنامه کلی است که باید در دستور کار مملکت قرار گیرد.
استاندار یزد با گرامیداشت روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهیدان والامقام سپاه و ارتش را گرامی داشت و خواستار برگزاری باشکوه و پرشور 5 اردیبهشت ماه، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس شد.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز کارگر، معلم و شوراها بر برگزاری مراسم های گرامیداشت این ایام در دستگاههای اجرایی تاکید کرد.
فلاح زاده، یزدی ها را مردمانی مقتصد و صرفه جو عنوان کرد و گفت: استان یزد می تواند در رابطه با اصلاح الگوی مصرف، طرحی مناسب و مطلوب را برای استان و کشور آماده کند و الگویی برای سایرین باشد. وی از تشکیل کارگروهی در همین رابطه در استان خبر داد و گفت: این کارگروه با کمیته های تابعه فرهنگی، زیرساختها، مصرف و بهره وری به مسائل پیرامون بحث اصلاح الگوی مصرف خواهد پرداخت که امیدواریم نتایج و خروجی خوبی را به دنبال داشته باشد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئولین برگزاری انتخابات همه تلاش خود را به منظور حضور حداکثری و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای و برگزاری انتخاباتی سالم، مطهر و الهی به کار خواهند گرفت. 
فلاح زاده همچنین با بیان این که خشکسالی تا قبل از ایام تعطیلات بسیار نگران کننده بود افزود: به لطف خدا پس از بارندگی های اخیر بخشی از مشکلات مربوط به خشکسالی در کشور مرتفع شده است.  وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: میزان بارندگی در کل استان تا کنون 64 میلیمتر می باشد که این میزان، اندکی از میانگین بارش در استان بیشتر است.
استاندار یزد با اشاره به بحران های مالی جهانی گفت:  این بحران که از آمریکا شروع، به اروپا و سپس آسیا رسیده است به برکت تحریمات صورت گرفته کمتر گریبان گیر میهن عزیز اسلامی شده است.  استاندار یزد در پایان از خدمات و تلاش های همه مدیران در استان تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از خدمات میرفخرالدین مدیر کل حوزه استاندار و کربلایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی ، به ترتیب دشتی و قائم محمدی به عنوان مدیران کل جدید حوزه استاندار و دفتر امور اجتماعی معرفی شدند.