سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري يزد:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " رضا يادگاري " روز سه شنبه در جلسه شوراي ترافيك استان، اظهار داشت: استان يزد با كاهش 14 و شش دهم درصد تلفات درونشهري و برون شهري روبروست.
وي تلاش براي كاهش تلفات جاده هاي روستايي را نيز مهم ارزيابي كرد و گفت: تخصيص اعتبار ناشي از جرايم مي تواند به صورت هدفمند در راستاي رفع نقاط حادثه خيز مورد استفاده قرار گيرد.
يادگاري بر تشكيل جلسه مشترك در خصوص كاهش تلفات در بيمارستان ها تاكيد و خاطر نشان كرد: تلفات مجروحان منتقل شده به بيمارستان بايد با توجه به رتبه دوم استان يزد از نظر پزشكي در سطح كشور كاهش يابد.
وي از برگزاري طرح زمستاني پليس راه از تاريخ 20 آذر ماه الي 20 اسفند ماه خبر داد و گفت: شوراي ترافيك شهرستان جلساتي منظم را تشكيل دهد و در خصوص واگذاري جي پي اس به ماشين هاي سواري در سطح شهر يزد و شناخت نقاط حادثه خيز بحث و تبادل نظر صورت پذيرد.
اين مقام مسئول خاطر نشان ساخت: اگر با تمهيدات لازم، يك نفر هم از مرگ نجات پيدا كند كار بسيار ارزشمندي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت تدوين طرح مطالعاتي كاهش تصادفات و آسيب هاي ناشي از آن اشاره كرد.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد نيز با گراميداشت هفته بسيج، اظهار داشت: طبق مصوبه شوراي فرهنگ عمومي استان، بررسي راهكارهاي فرهنگ ترافيك و كاهش تصادفات و همچنين حقوق شهروندي به حوزه امور اجتماعي استانداري واگذار شده است.
" سعيد عبداللهي " گفت: حقوق شهروندي به عنوان مجموعه عواملي است كه باعث جلوگيري از تضييع حق برخي افراد مي شود و مي توان با توجه به طرح مطالعاتي آماده شده در راستاي اجراي آن گام موثري برداشت.
بهسازي راه مهريز- يزد و اردكان – عقدا، بهسازي مسير و پيست اسكي سخويد،  رفع نقاط حادثه خيز، حل مشكل ريزگردها و تعيين مسير جايگزين پل دانه سا از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه بود.
در اين جلسه گزارشي تحليلي از آمار متوفيان تصادفات رانندگي پليس راهور استان در 6 ماهه اول امسال و شناسايي و رفع نقاط پرحادثه ارائه شد.