معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " وجيه الله جعفري " روز شنبه در مراسم افتتاح كارخانه فولاد ارفع با اشاره به بهره برداري از 11 طرح معدني و صنايع معدني در سفر رياست جمهوري به استان يزد، اظهار داشت: اين پروژه ها در بخش هاي شمش، كنستانتره، سنگ آهن و سنگ هاي مصنوعي مي باشد.
وي گفت: قبل از انقلاب اسلامي 370 هزار تن فولاد توليد مي شد كه امروز اين ظرفيت 20 ميليون تن مي باشد كه 14 ميليون تن از آن توليد مي شود.
جعفري اظهار داشت: 6 طرح فولادي در دست اجرا مي تواند سه و نيم تا چهار ميليون تن به ظرفيت توليد شمش در كشور اضافه كند كه بخش عظيمي از 7 ميليون كسري را جبران خواهد كرد.
وي ظرفيت توليد شيشه در كشور را يك ميليون و ششصد هزار تن ظروف شيشه اي و شيشه تخت بيان كرد و افزود: توليد امروز كشور در اين بخش يك ميليون و سيصد هزار تن است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در بخش كاشي و سراميك اظهار داشت: جمهوري اسلامي با داشتن 140 واحد كاشي و سراميك و ظرفيت 494 ميليون متر مربع، رتبه چهارم از نظر ظرفيت و رتبه پنجم از نظر توليد در جهان را به خود اختصاص داده است.
وي اظهار اميدواري كرد: با بهره برداري از 173 طرح نيمه تمام در زمينه توليد كاشي و سراميك 600 ميليون متر مربع ديگركاشي و سراميك در كشور توليد خواهد شد.
جعفري ادامه داد: 6 طرح كاشي و سراميك با ظرفيت 16 ميليون تن در 3 ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد كه 300 ميليون متر مربع توليد كاشي و سراميك به همراه خواهد داشت.
در ادامه اين مقام مسئول رشد صادرات كاشي و سراميك و شيشه كشور را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: 23 درصد از توليد شيشه تخت و 17 درصد از ظروف شيشه اي كشور صادر مي شود.
وي همچنين با اشاره به رتبه دوم جمهوري اسلامي در توليد آهن اسفنجي، اظهار اميدواري كرد: با راه اندازي 7 طرح فولادي و طرح هاي در حال اجراي ديگر، ايران رتبه اول در جهان را به خود اختصاص دهد.