به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" در اين ديدار با اشاره به پيشرفت رشته هاي عمران و معماري، اهميت نظارت در كار ساختمان سازي و مسئوليت خطير نظام مهندسي ساختمان را يادآور شد.
وي بر اهميت برنامه ريزي براي توسعه شهرها و هماهنگي 100 درصدي بين نظام مهندسي ساختمان و  ساير مراجع مرتبط همچون شهرداريها و بيمه ها تاكيد كرد.
استاندار يزد با بيان اينكه بخشي از فرار مردم از قانون، به خاطر هزينه هاي بالاست، اظهار داشت: بايد هزينه نظام مهندسي كاهش يابد و يزد در اين زمينه نيز الگوي ساير استانها شود.
فلاح زاده با اشاره به برخي از مسائل نظام مهندسي، بر رفع مشكلات و تقويت نظام مهندسي تاكيد كرد.
استاندار يزد همچنين ارائه راهكارهاي فرهنگ سازي در راستاي مقاوم سازي و ترويج رعايت آيين نامه هاي ساخت و ساز توسط نظام مهندسي را كاري ضروري دانست.
عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: در برهه هايي از تاريخ، رقابت تمدنها در حوزه معماري بوده اما اكنون در معماري دگرگوني زيادي ايجاد شده است.
وي طراحي ساختمانها براساس معماري ايراني- اسلامي و استفاده از تكنولوژي روز دنيا را  خواستار شد.
در ابتداي اين ديدار مديركل راه و شهرسازي گزارشي از روند انتخابات نظام مهندسي ساختمان در استان يزد ارائه كرد ، سپس رئيس و اعضاي هيأت مديره نظام مهندسي ساختمان به بيان ديدگاه ها و نكته نظرات خود در خصوص مسائل مرتبط پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.