رئيس شوراي اطلاع رساني استان:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد"غلامحسين دشتي" روز سه شنبه در ششمين جلسه شوراي اطلاع رساني استان، ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) فلسفه قيام عاشورا را مبارزه با ظلم دانست و افزود: براي انتقال درس هاي نهفته در اين قيام بايد بيش از پيش تلاش شود.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) اهميت توجه به دو موضوع اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي را يادآور و خواستار تلاش همگاني براي گسترش اين دو فرهنگ در بين مردم شد.
دشتي گفت: پس از بررسي هاي كارشناسانه اين دو موضوع، بايد اطلاع رساني مطلوب در خصوص نتايج حاصله از بررسي ها صورت گيرد.
مشاور استاندار و دبير شوراي اطلاع رساني استان نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات شورا  و وضعيت اجرايي مصوبات جلسه پيشين ارائه كرد.
"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" گفت: تاكنون 6 نشست آموزشي براي مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي استان برگزار شده است.
وي همچنين از برگزاري 9 نشست خبري معاونين استاندار خبر داد و گفت: 32 مدير استاني در اين نشست ها مشاركت داشته اند.
دبير شوراي اطلاع رساني استان با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي)، نقش مردم در فهم و عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي را مهم ارزيابي كرد.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري در اين جلسه بر ضرورت فهم دقيق همه افراد از موضوع اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد.
"مهدي تقوائي" همچنين نقش رسانه را در اين خصوص بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: رسانه هاي ميتوانند با برنامه هاي خود در شكل دهي آگاهي عمومي از تعاريف و اهداف اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي ارائه كنند.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري نيز در اين خصوص سخناني را ايراد كرد.
"سعيد عبداللهي"  با بيان اهميت دو موضوع اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي گفت: لازم است در راستاي ترويج دو فرهنگ اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي، مسئوليت دستگاه ها و عموم مردم تفكيك و سپس اطلاع رساني شود.

در بخش ديگر اين جلسه يكي از اساتيد دانشگاه يزد به بيان مطالبي در خصوص اقتصاد مقاومتي پرداخت.
"حسينعلي دانش" ضمن تعريف انسان عاقل، توجه به هدف را يكي از شاخصه هاي عقلانيت انسان ها دانست.
وي دو موضوع مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) را از جمله اهداف مياني براي دستيابي به اهداف والاي انقلاب اسلامي دانست.
دانش از اقتصاد مقاومتي با عنوان واكسينه كردن اقتصاد جامعه ياد كرد و به بيان تفاوت آن با اقتصاد رياضتي پرداخت.
وي اقتصاد مقاومتي را تلفيقي از مقاومت و اقتصاد دانست و خاطر نشان ساخت: همانطور كه در كلام رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) مشهود مي باشد، عزم و اراده مردمي نيز در اين راستا موثر است و شوراي اطلاع رساني بايد بتواند عموم را متوجه اين نقش اساسي كند.