رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد " غلامحسین دشتی " روز یکشنبه در اولین گردهمایی ادواری هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد افزود: اگر انتخابات خوب برگزار شود و مردم بتوانند در مدیریت کشور اعمال نظر کنند کشور به سامان می رسد.
وی نقش روابط عمومی ها را در انتخابات و اطلاع رسانی در این حوزه مهم و تعیین کننده دانست و به توطئه های دشمنان در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید با توانایی و بصیرت در مقابل فشارهای دشمنان ایستادگی نمود و از موانع عبور کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استاندار یزد اظهار داشت: در انتخابات آزادی و آگاهی است و مردم باید بتوانند خود را در موضع داوری قرار دهند و با بصیرت انتخاب کنند و جایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی در این زمینه برجسته است.
وی آگاهی دادن و اطلاع رسانی را از مسئولیت های روابط عمومی ها و ارزیابی و قضاوت را از رسالت های مردم در امر انتخابات برشمرد و گفت: اگر مردم نتوانند خوب قضاوت کنند به نظر می رسد بحث اطلاع رسانی با مشکل مواجه باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی کاندیداهای شوراهای اسلامی در یزد انتقاد کرد و گفت: اینکه کاندیداها صرفاً به توزیع و نصب عکس و پوستر خود در کوچه و خیابان اکتفا کنند صحیح نیست آنها باید به جای این اقدام، برای توزیع عادلانه منابع، بهداشت، فضای علمی و آموزشی و میراث فرهنگی و غیره برنامه داشته باشند و به مردم ارائه دهند تا آرای لازم را کسب کنند.
دشتی تصریح کرد: همچنین کاندیداها باید با توجه ظرفیت های و پتانسیل های موجود نقشه و مسیر آینده توسعه شهر و روستای خود را ترسیم و توانمندی های آینده خود و استان را تعریف و بیان کنند و بگویند در حوزه شوراها چه اقداماتی می خواهند انجام دهند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه و نقش روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و ارسال پیام بر ارتقای این جایگاه تاکید کرد و گفت: کسانی که در این حوزه کار می کنند از بنیاد فکری و هدایت گری برخوردار هستند.
دشتی افزود: کسی که صرفاً خبر و پیام را انتقال می دهد اگر خود از ماهیت و تاثیر گذاری آن برخوردار نباشد نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد .
وی پیامبر گرامی اسلام (ص) را پیام رسان حق و حقیقت از مکتب قرآن و اسلام دانست و کار خبر رسانی و اطلاع رسانی را کار هدایت گری و برگرفته از مکتب آن حضرت دانست و گفت: رسول مکرم اسلام (ص) زمینه دریافت پیام را در خود ایجاد نمود تا بتواند حقیقت را منعکس کند و و زمانی که آئینه انعکاس حقیقت عالم (قرآن ) شد در میدان عمل قرار گرفت و از باطن آن (رستگاری) خبر رسانی و اطلاع رسانی کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: پیامبر اسلام پیام قرآن و اسلام را در اختیار مردم قرار داد و روابط عمو.می ها باید با الگو گیری از بعثت آن حضرت پیام رسان خوبی برای جامعه باشند.
وی صداقت و امانتداری را لازمه کار اطلاع رسانی و پیام رسانی دانست و افزود: پیام باید به خدا ختم شود؛ چرا که هر پیام اثار روحی و روانی دارد.
وی تاثیر گذاری پیام را در اندیشه و زندگی مردم یادآور شد و با بیان اینکه همه پیام ها باید دارای جوهر هدایت و کرامتی انسانی باشد تصریح کرد: مردم با پیام و خبر زندگی می کنند و پیام به نوعی با زندگی آنها سرو کار دارد.
مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد هم در این گردهمایی اقدامات صورت گرفته در این حوزه برای ارتقای جایگاه روابط عمومی ها طی سالهای گذشته را مثبت ارزیابی نمود و از تدوین و نهایی شدن سند توسعه روابط عمومی ها و رونمایی آن در آینده نزدیک خبر داد.
" سید عبدالمجید قائم محمدی " این سند را چراغ و نقشه راه روابط عمومی های سازمان ها، نهادها و دستگاههای اجرایی استان در آینده برشمرد و با اظهار امیدواری از اینکه با اجرای سند مشکلات روابط عمومی ها به حداقل برسد تصریح کرد: تضمین اجرای این سند، خود روابط عمومی ها و فعالان این عرصه هستند و آنها باید تلاش کنند تا به نحو مطلوب اجرا شود.
وی ارتقای دانش روابط عمومی ها با برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری نشست های تخصصی ، ارائه تسهیلات رفاهی و ارتقای جایگاه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی را از جمله اقدامات اساسی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان طی سالهای گذشته بیان کرد.
در این گردهمایی در خصوص تدوین و رونمایی سند توسعه روابط عمومی هاٰ، راه اندازی کانون فرهنگی تبلیغی شورای هماهنگی روابط عمومی ها و برگزاری پنجمین جشنواره روابط عمومی های استان یزد بحث و تبادل نظر شد.