به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ "آيت الله  محمد رضا ناصري " روز چهارشنبه در اين سمينار كه در محل مجتمع آموزشي ملا صدرا برگزار شد، اينگونه برنامه ها را را در برگيرنده نگرش وسيع و گسترده در خصوص موجودات و مخلوقات خداوند متعال با توجه به جنبه معنوي آن دانست.
نماينده ولي فقيه در استان هدف خلقت انسان از ديدگاه اسلام را مورد بررسي قرار داد و افزود: هدف از خلقت انسان رسيدن به رشد و كمال الهي است.
امام جمعه يزد كسب غذاي حلال را بسيار مهم ارزيابي كرد و خاطر نشان ساخت: اسلام در خصوص ذبح شرعي دستورات كامل را صادر كرده است.
آيت الله ناصري نتيجه لقمه حلال را سالم ماندن جسم و روح و در نهايت حفظ ارتباط قلبي با خداوند باري تعالي است.
استاندار يزد نيز در اين سمينار به بيان ديدگاه اسلام در خصوص مواد غذايي پرداخت.
" محمد رضا فلاح زاده " در ادامه خصوصيات بلدرچين را پرطاقت بودن، سازگاري با محيط، رشد سريع، جايگزيني مناسب به جاي گوشت مرغ، غني بودن از آهن و ويتامين هاي مختلف، جلوگيري كننده از آسم و فشارخون و تشنج و بي خوابي و سنگ كليه و همچنين تنظيم كننده سيستم اعصاب و قلب بيان كرد.
وي همچنين اولويت كاري استان در زمينه كشاورزي را توسعه كاشت گلخانه اي، مديريت بر منابع آبي موجود، توسعه توليد دام و طيور و آبزيان و توسعه صنايع تبديلي از جمله صادرات بلدرچين عنوان كرد.
عالي ترن مقام اجرايي استان از توليد بيش از 65 درصد بلدرچين كشور در استان يزد خبر داد.
اولين سمينار ملي فن بازار بلدرچين كشور با دريافت 80 مقاله از سراسر كشور با موضوعات تغذيه، ژنتيك، اصلاح نژاد و... در سالن اجتماعات مجتمع آموزشي ملاصدراي يزد در حال برگزاري است.