وزير تعاون:

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد,"علي ربيعي" روز پنج شنبه در همايش تجليل از تعاونيهاي برتر استان يزد،افزايش سرمايه هاي اجتماعي و تجميع پول هاي خرد را از جمله كاركردهاي تعاون دانست واظهار داشت: كاركردهاي تعاون، مدخل خوبي است كه وزن تعاون را در اقتصاد كشور بالا ببرد.
وي تصريح كرد: به صرف تاكيد بر اهميت تعاون، مشكلات اين بخش حل نمي شود، بلكه بايد انديشيد كه چه كنيم تا نقش تعاون در اقتصاد ملي ايران تقويت شود.
وزير تعاون با بيان اينكه در تعاونيهاي دانش بنيان، انديشه با عمل گره مي خورد، افزود: بايد ايده هاي ناب را در چرخه اقتصاد  كشور  وارد كرد.
ربيعي در بخش ديگري از سخنان خود، بر پيدا كردن بازار فروش براي محصولات و همچنين پايدار كردن مشاغل تعاوني تاكيد كرد.
مقام عالي وزارت تعاون ،كار و رفاه اجتماعي، سلام گرم رياست جمهوري را به مردم استان يزد ابلاغ كرد و اظهار داشت: شعار دولت تدبير و اميد، حرمت انسانها و جامعه اي پر از كار و تلاش است و ما بر عهد خود با خداوند متعال پايبنديم.
استاندار يزد نيز گفت: دين مبين اسلام به كار و كار آفريني بها داده است، تا جائيكه كل عبادات را به 10 قسمت تقسيم كرده كه 9 قسمت آن به كار و تلاش اختصاص دارد.
"محمد رضا فلاح زاده" اظهار داشت: آموزه هاي ديني و علماي رباني و تجربه نيكانمان ما را به نكاتي همچون ايجاد بسترهاي لازم همچون امنيت، سلامت، علم و آموزش، زير ساخت،سرمايه گزاري و تجارت  و كارآفريني توجه داده است.
وي جايگاه سرمايه گزاري جمعي در دين مبين اسلام و قانون اساسي را يادآور شد و با اشاره به وضعيت تعاونيهاي سراسر جهان، اظهار داشت:  جهان غرب كه فردگرايي را ترويج كرده، در حوزه اقتصاد به كار جمعي بها داده است .
استاندار يزد  بر اهميت فرهنگ سازي در زمينه كار گروهي تاكيد كرد.
در ابتداي اين همايش مديركل تعاون ،كار و رفاه اجتماعي استان يزد ، گزارشي از وضعيت تعاونيهاي استان يزد ارائه كرد.
"امرالله فلاح زاده" اين نكته را يادآور شد كه در روش تعاوني، انسانها ارزشمند هستند نه پول.
در پايان اين مراسم از تعاونيهاي برتر استان يزد با اعطاي لوح سپاس قدرداني شد.